نگرانی از فعالیت زیردریایی‌های "فوق کم‌صدا" روسی در آب‌های انگلیس



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,زیردریایی روسیه
منابع ارتش انگلیس از احتمال وجود فعالیت "نادیده" نوع جدیدی از زیردریایی‌های "فوق کم‌صدا" روسیه در آب‌های تحت قلمرو بریتانیا خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، امنیت انگلیس مورد تهدید احتمالی فعالیت زیردریایی‌های جدید کلاس "کیلو" (Kilo) روسیه قرار دارد که با گریز از شناسایی، ناوگان بریتانیا را در اقیانوس اطلس شمالی ردگیری می‌کنند و یا به کابل‌های اینترنتی زیر دریا ضربه می‌رسانند.

 

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت، به عنوان ناو سرفرماندهی نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا و زیردریایی‌های بازدارنده هسته‌ای انگلستان، می‌توانند در دام برد زیاد نبرد، توانایی زدن اهداف درون و بیرون آب و فناوری رادارگریزی شناورهای روسی بیفتند.

 

یک منبع ارشد نظامی انگلیس به تلگراف گفته است: "فرمانده جدید نیروی دریایی پادشاهی، باید برنامه نبرد زیر دریا را ارائه دهد؛ ما باید در چیزی که انجام می‌دهیم بهتر باشیم. روس‌ها طی ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته، از افزایش بودجه تحقیق و توسعه برخوردار بوده‌اند که حال این زیردریایی جدید فوق کم‌صدا از کلاس کیلو را تولید می‌کنند".

 

شش زیردریایی پیشرفته از نوع مذکور که به نام کلاس "وارشاویانکا" و یا پروژه ۶۳۶.۳ نیز خوانده می‌شوند، تاکنون به فاز عملیات رسیده‌اند و تا انتهای سال، ۶ مورد دیگر نیز در نیروی دریایی روسیه عملیاتی خواهند شد.

 

این‌طور به نظر می‌آید که دست کم یکی از این زیردریایی‌های کم‌صدا که ناتو آن را "کلاس کیلوی ارتقا یافته" می‌نامد، در ماه‌های اخیر مورد آزمایش قرار گرفته است تا میزان سختی ردگیری آن با پیمودن مسیری نزدیک خطوط ساحلی اروپا توسط روسیه ارزیابی شود.

 

این موضوع اخیر، اتفاقی مشابه آنچه که در فیلم سال ۱۹۹۰ تحت عنوان "شکار برای اکتبر سرخ" رخ داده بود را یادآور است که در آن، احتمال مورد هدف قرار داشتن آمریکا توسط زیردریایی فوق پیشرفته روسی مطرح شده بود.

 

 زیردریایی کلاس وارشاویانکا، با مسلح بودن به ۱۸ اژدر، مین‌های دریایی و موشک‌های کروز، احتمالا توانایی همکاری با کشتی‌های گشت روسی مخصوص آب‌های عمیق را نیز جهت ضربه زدن به کابل‌های زیر دریا و استراق سمع سیستم‌های مخابراتی دارد.

 

این هشدار هم‌زمان با اظهارات دریاسالار تونی رادکین، فرمانده جدید نیروی دریایی انگلیس درخصوص دگرگونی در این ناوگان صورت پذیرفته است؛ او بیان داشته که قصد عمل‌گرایی بیشتر درخصوص دگرگونی ناوگان بریتانیا را دارد.

 

وی در اولین بیانیه عمومی‌اش به عنوان فرمانده نیروی دریایی، اظهار داشت: "ما در اطلس شمالی، سرمایه‌گذاری بیشتری برای حفظ آزادی مانور بازدارندگی هسته‌ای خواهیم کرد؛ من هم‌چنین معتقدم که اقدامات ما باید پاسخگوی جهان متغیری که رقابت و حتی خطر منازعات کشور به کشور بیشتری در آن وجود دارد، باشد".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------