فایننشال تایمز: حمله آرامکو آغازگر دوره جنگ پهپادها در خاورمیانه است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که حمله به تأسیسات نفتی در عربستان خطر وقوع جنگ پهپادها در خاورمیانه را ایجاد می‌کند. 

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی نوشت: عربستان قبل از حمله‌ای که به تأسیسات نفتی‌اش صورت گرفت می‌دانست که در معرض حملات با پهپادها قرار می‌گیرد و گروه انصارالله یمن اخیراً بسیار اقدام به شلیک این نوع پهپادها در کنار موشک‌های خود به فرودگاه‌های عربستان و نیروگاه‌های تصفیه آب دریا و انبارهای نفت طی ۱۸ ماه اخیر  کرده است.

 

یک منبع نظامی به این روزنامه گفت: خطر پهپادها نهادهای عربستانی از جمله شرکت آرامکو و فرودگاه‌ها را وادار کرده تا از آمریکا و اروپا درخواست کمک کنند. پهپادها بهترین سلاح در خاورمیانه هستند و با افزایش تنش‌ها در منطقه، انصارالله حملات خود به عربستان را افزایش داده است. پهپادها هزینه زیادی ندارند و به راحتی به پرواز درمی‌آیند و در نتیجه دستگاه‌های مراقبتی نمی‌توانند آن‌ها را رصد کنند برای همین چالش بزرگی برای عربستان هستند که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان و یکی از بزرگترین کشورهای واردکننده سلاح است و چالشی را نیز برای سایر کشورهای منطقه نیز ایجاد می‌کند.

 

این روزنامه در پایان نوشت: عراق، عربستان و امارات پهپادها را از بازارهای بین المللی مثل چین وارد می‌کنند؛ اما اسرائیل، ایران و ترکیه خود این پهپادها را می‌سازند. سامانه‌های دفاعی ضد پهپاد هزینه زیادی دارند و به برنامه‌هایی برای مشخص کردن موقعیت پهپادها و موشک‌ها جهت منهدم کردن آن‌ها در هوا نیاز دارند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------