آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

هشدار موسسه آمریکایی درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
تارنمای آمریکایی «پولیتیکو» براساس مدل‌های موسسه تحقیقات اقتصادی «مودی آنالیتیکس» به دموکرات‌ها هشدار داده که مسائل اقتصادی می‌تواند به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا منجر شود.

 پولیتیکو روز گذشته(سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد: ترامپ با تحقیقات استیضاح مواجه و در نظرسنجی های اولیه سراسری با ضریب خطای قابل توجهی از برخی نامزدهای دموکرات عقب است. اما بر  اساس مدل دقیق موسسه تحقیقاتی اقتصادی «مودی آنالیتیکس» مطابق با رویه اقتصادی در برخی ایالت های کلیدی تاثیرگذار در انتخابات، وی نامزدی محبوب است که می تواند برای دور دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

 

موسسه تحقیقاتی اقتصادی «مودی آنالیتیکس» از سال ۱۹۸۰ میلادی تا انتخابات ۲۰۱۶ که پیش بینی آن غلط از آب در آمد، مدل کاملی بوده است.

 

این مدل اکنون نشان می دهد که ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد.

 

موسسه تحقیقاتی اقتصادی «مودی آنالیتیکس» این پیش بینی را بر اساس سه مجموعه مختلف از داده های سیاسی و اقتصادی در سطح ایالاتی ارائه داده که یکی از آنها بر مسائلی همچون قیمت بنزین، قیمت کالاها در داخل و درآمد شخصی افراد تاکید دارد و نشان می دهد که ترامپ تاکنون با ۳۵۱ آرای مجمع گزینندگان (الکترال) به دور دوم راه خواهد یافت.

 

«مارک زند» اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی اقتصادی «مودی آنالیتیکس» و طراح اصلی این مدل گفت: لازم است دموکرات ها بسیار هوشیار باشند. اگر تاریخ راهنمای ما در این قضیه است و مسائل به طور معمول تکرار می شوند، آنها بازنده خواهند بود. آنها باید در وضعیت «دفکن ۱» (۱ DEFCON» باشند یا احتمالا ترامپ بار دیگر انتخاب خواهد شد.

 

«دفکن ۱» زیر مجموعه سلسله مراتب شرایط هشدار است که شامل آمادباش شرایط اضطراری نیز می شود.

 

در مدل مودی، نتایج انتخابات از سال ۱۹۸۹ میلادی درست پیش بینی شده و فقط در سال ۲۰۱۶ پیش بینی آن درباره پیروزی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها غلط از آب در آمد و ترامپ پیروز شد.

 

موسسه تحقیقاتی اقتصادی «مودی آنالیتیکس» در واکنش به اشتباه خود در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی، دامنه رای دهندگان احتمالی را گسترش داد و چندین تغییر در نحوه ارزیابی واکنش رای دهندگان به شرایط اقتصادی ایجاد کرد.

 

مسوولان این موسسه می گویند که اگر در انتخابات سال ۲۰۱۶ از تغیییرات کنونی در الگوها استفاده می شد، پیش بینی ها مبنی بر پیروزی ترامپ بود.

 

مدل دیگر موسسه مودی که عمدتا با تمرکز با بازار سهام است نشان می دهد که ترامپ می تواند ۲۹۸ آرای مجمع گزینندگان را کسب کند.

 

در مدل سوم که بر اساس شاخص بیکاری ایالتی - خاص است معلوم می شود که ترامپ ۳۳۲ آرای الکترال را از آن خود می کند. متوسط هر سه مدل نشان می دهد که ترامپ با ۳۳۲ رای در مقابل ۲۰۶ رای الکترال نامزد دموکرات پیروز خواهد شد.

 

با وجود همه این مسائل، ترامپ با قرارگرفتن در نقطه امن فاصله دارد.

 

مساله مهم برای دموکرات ها این است که بر امتیازات اقتصادی ترامپ فائق آیند و مشارکت گسترده ای داشته باشند.

 

مشارکت بالا در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ در کنار اشتیاق بالا در بین دموکرات ها برای سرنگون کردن ترامپ نشان می دهد که انتخابات سال ۲۰۲۰ می تواند یک اتفاق مهم تاریخی را رقم بزند.

 

بر اساس نتایج تحقیقات موسسه تحقیقاتی اقتصادی «مودی آنالیتیکس» اگر مشارکت بین رای دهندگان دموکرات و مستقل به اوج خود در طول تاریخ برسد نامزد دموکرات می تواند بر اساس مدل بازار سهام و بیکاری پیروز شود.

 

همچنین مسائل دیگری از حالا تا نوامبر آینده (زمان برگزاری انتخابات آمریکا) می تواند مدل های اقتصادی در سطح ایالتی را به ویژه در ایالت های مهمی همچون پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکونسین را  به ضررترامپ تغییر دهد.

 

آسیب بیشتر جنگ های تجاری بر بیکاری در این ایالت ها می تواند خطر به مراتب بزرگتری برای ترامپ باشد و این نشان می دهد که چرا ترامپ دستکم در ظاهر علاقه مند به آتش بس در جنگ تجاری خود با چین است.

 

روند رشد اقتصادی تاکنون در سال جاری کاهش یافته و انتظار می رود اقتصاد آمریکا امسال فقط رشد دو درصدی داشته باشد که بسیار پایین تر از وعده ترامپ برای رسیدن به رونق اقتصادی سه درصد یا بیشتر در سال است.

 

ایجاد شغل نیز دستکم در سه ماه گذشته کاهش یافته و به ۱۷۵ هزار در مقایسه با ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته رسیده است.

 

تاثیر تعرفه ها نیز به ویژه بر ایالت های کلیدی صنعتی که در انتخاب ترامپ نقش دارند، شدید بوده است.

 

تولید در دو ماه گذشته کاهش یافته و ادامه این وضعیت می تواند مدل های اقتصادی را به ضرر ترامپ تغییر دهد.

 

موسسه تحقیقاتی اقتصادی «مودی آنالیتیکس» در ارزیابی های خود ویژگی های شخصی نامزدها را لحاظ نمی کند و در مقابل به رفتار عادی رای دهندگان برای نامزدهای عمومی هر یک از احزاب تکیه می کند و ترامپ از یک نامزد عمومی بودن فاصله دارد.

 

پنجاه ونهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) برگزار خواهد شد.

 

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------