پیونگ یانگ خطاب به ترامپ: زودتر تصمیمت را بگیر!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره شمالی از آمریکا خواست در سال جاری میلادی "تصمیم دوراندیشانه" اتخاذ کند و گفت: هر روز که می‌گذرد دریچه فرصت‌ها تنگ‌تر می‌شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات جو چول- سو، مدیرکل اداره آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه کره شمالی، روز جمعه در کنفرانس منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی مسکو ۲۰۱۹ تازه‌ترین اقدام برای تحت فشار گذاشتن واشنگتن در دستیابی به پیشنهادات جدید در مذاکرات خلع تسلیحات اتمی‌ است. ضرب‌الاجل تعیین شده توسط کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی است.

 

جو چول- سو گفت: ما زمان قابل توجهی به آمریکا دادیم و تا پایان سال جاری میلادی برای مشاهده نتایج صبر خواهیم کرد.

 

وی افزود: اگر چه انتظار داریم همه چیز در یک مسیر مثبت طی شود اما می‌خواهم بگویم که هر روز که می‌گذرد دریچه فرصت‌ها تنگ‌ و تنگ‌تر می‌شود.

 

وی با اعلام این‌که کره شمالی برای ابراز تمایلش در راستای پیشرفت در مذاکرات، نهایت تلاش خود را کرده،  گفت: یک واکنش در همین سطح از سوی آمریکا هم لازم است؛ چرا که این مساله به صورت یک جانبه حل نمی‌شود.

 

این مقام افزود: ما موضع خود در خصوص این مساله را حفظ می‌کنیم و همچنان معتقدیم که این مساله باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل شود، اما مهم‌ترین نکته این است که چنین تلاش‌هایی باید مثمرثمر باشند.

 

وی تاکید کرد: کره شمالی آماده است تا هر زمان نشستی برگزار کند اما صرفا گفت‌وگو بدون اقدام عملی بی‌معناست.

 

آمریکا و کره شمالی ماه گذشته میلادی در استکهلم نخستین مذاکرات رسمی خود درباره برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی از زمان ناکامی نشست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ویتنام را برگزار کردند اما به خاطر اختلافات در خصوص میزان خلع تسلیحات اتمی پیونگ یانگ و تحریم‌های واشنگتن هیچ پیشرفت قابل توجهی از این نشست حاصل نشد.

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------