نشست وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی با موضوع کره شمالی و خاورمیانه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، وزیر خارجه این کشور مذاکراتی را با همتای آمریکایی خود بر سر وضعیت خاورمیانه و شبه جزیره کره داشته است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مذاکرات میان کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی و مایک پامپئو، همتای آمریکایی وی روز سه‌شنبه در شهر سان فرانسیسکو انجام شده است.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است: وزیر خارجه کره جنوبی و وزیر خارجه آمریکا به تبادل نظر پیرامون مسائلی همچون خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره، روابط بین دو کره، از سرگیری مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی و در عین حال حفظ نیروی پیش‌برنده مذاکرات هسته‌ای بر مبنای همکاری تزلزل ناپذیر بین آمریکا و کره جنوبی  پرداختند.

 

بر اساس این بیانیه، وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی "به ابراز نگرانی در خصوص تشدید تنشها در خاور میانه پرداخته و توافق کردند تا با همکاری جامعه بین المللی تلاشها برای بازیابی صلح و ثبات در منطقه را ادامه دهند."

 

این در حالی است که این موضوعات در یک نشست سه‌جانبه میان کانگ، پامپئو و توشیمیتسو موتگی، همتای ژاپنی آنها هم مورد بحث قرار گرفتند. همچنین کانگ و موتگی یک نشست دوجانبه مجزا هم برای بحث درباره مسائل تجاری موجود میان ژاپن و کره جنوبی داشته اند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------