افراد ناشناس جاده استان ذی‌قار به بغداد را بستند/ آتش زدن مقر حزب‌الله عراق در نجف



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , عراق
عده‌ای افراد ناشناس که خود را به عنوان معترض معرفی می‌کردند، شنبه شب در شهرستان "الشطره" راه ارتباطی استان "ذی‌قار" در جنوب عراق را با بغداد مسدود کردند. 

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "سومریه نیوز" یک منبع امنیتی عراق در این باره گفت که تظاهرات‌کنندگان ساکن استان نجف امشب (شنبه شب) در مسیر منتهی به فرودگاه نجف چند حلقه لاستیک را به آتش کشیده و مانع تردد وسایل نقلیه شدند.

 

در خبر دیگری از اعتراضات در عراق، سومریه نیوز گزارش داد که برخی معترضان ادارات دولتی را با دستگاه جوشکاری، جوش داده و درب آن را بسته‌اند.

 

یک منبع که خواست نامش فاش نشود به این شبکه عراقی گفت: این اقدام معترضان برای آن صورت می‌گیرد که کارمندان نتوانند در سر کار حاضر شوند و با این کار آنها دولت را برای برآورده شدن خواسته‌هایشان زیر فشار قرار دهند.

 

همچنین شبکه اسکای نیوز عربی نیز شنبه شب مدعی شد که نیروهای ضد شورش عراق و شماری از معترضان در منطقه "البلدیه" در مرکز شهر کربلا با یکدیگر درگیر شدند.

 

به ادعای این رسانه، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

 

برخی رسانه‌های سعودی نیز با تحریف واقعیت مدعی شدند که معترضان شنبه شب دفتر گروه حزب الله عراق در نجف و در نزدیکی پل "الاسکان" را در اعتراض به آن‌چه عدم پاسخگویی دولت به خواسته‌هایشان اعلام شده است، بصورت کامل آتش زده‌اند.

 

عراق همچنان ملتهب است و سومین دور از اعتراضات در این کشور از روز جمعه (۲۰ دی ماه) آغاز شده و همان گونه که پیش‌بینی می‌شد پس از تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکا در پارلمان این کشور وارد فاز جدیدی از خشونت‌طلبی و خونریزی شده است.

 

موج دوم اعتراضات مردم عراق ۲۵ اکتبر (سوم آبان) و مرحله نخست روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد و سرانجام موجب استعفای دولت "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر شد.

 

کارشناسان و صاحب نظران عراقی معتقدند که آمریکا و متحدان منطقه ای و داخلی‌اش به امید اینکه خونهای بیشتری در عراق ریخته شود در پشت پرده دور تازه از اعتراضات خیابانی قرار دارند.

 

در این راستا برخی شهرهای جنوب و مرکز عراق بیش از شهرهای دیگر شاهد این خشونت های عریان و خون محور بوده است.

 

کربلا به دلیل وجود مقدس ترین امکان زیارتی عراق یعنی بارگاههای مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع)، بصره به دلیل اینکه شاهرگ اقتصادی و دارنده مهم ترین منابع نفتی عراقی است و ذی‌قار به خاطر وجود زندان بزرگ «الحوت» که هزاران تن از سرکرده های داعش و حزب منحله بعث در آن زندانی هستند، شاهد بیشترین خشونتهای خونریز بوده است.

 

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------