آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سنای آمریکا قوانین استیضاح ترامپ را تصویب کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,استیضاح ترامپ
سنای آمریکا با وجود اینکه بندهای پیشنهادی دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ را رد کرده بود، اما قوانین و مقررات پیشنهادی جمهوریخواهان مربوط به استیضاح را تصویب کردند. 

به گزارش تسنیم به نقل از سی ان ان، سناتورهای آمریکایی در جلسه بامداد امروز (به وقت محلی)، مقررات و قوانین استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را تصویب کردند. ادامه این نشست قرار است عصر امروز برگزار شود.

 

بر اساس این گزارش، سناتورهای آمریکایی با 53 رای موافق در برابر 47 رای مخالف، برنامه و مقررات دادرسی استیضاح ترامپ را تصویب کرده‌اند و در این صورت به قانونگذاران مجلس نمایندگان اجازه دادند تا دلایل خود را برای استیضاح ترامپ مطرح کنند.

 

بر اساس قوانین مصوب، تلاش نمایندگان دموکرات برای ارائه اسناد و مدارک بیشتر و دعوت از شهود برای بیان اظهارات خود درباره بندهای استیضاح ترامپ، تا زمان اواسط جلسات دادرسی به تاخیر خواهد افتاد.

 

سناتورها پس از تصویب قانون و مقررات استیضاح ترامپ تصمیم گرفتند تا ادامه جلسه خود را به ساعت 13 به وقت محلی موکول کنند.

 

گرچه جمهوریخواهان از برخی مواضع خود در قانون دادرسی استیضاح ترامپ عقب نشینی کردند ولی مصوبه نهایی نشان می‌دهد که این دادرسی بیشتر مطابق با شرایط آنها پیش خواهد رفت نه سناتورهای دموکرات.

 

جمهوریخواهان سنای آمریکا در نخستین جلسه دادرسی استیضاح ترامپ مانع از تصویب چندین متمم قانونی توس دموکرات‌ها با هدف ملزم کردن دولت به ارائه مدارک بیشتر درباره گفتگوی تلفنی جنجالی ترامپ و رئیس جمهور اوکراین شدند.

 

چاک شومر رهبر اقلیت دموکراتها در مجلس سنا پیش از این 3 طرح را به رای گذاشت. این طرح ها خواستار ارائه اسناد و مدارکی در خصوص گفتگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین بود که پیش از این کاخ سفید، وزارت خارجه و دفتر مدیریت بودجه آمریکا با ارائه آنها به مجلس نمایندگان خودداری کرده اند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این با استیضاح ترامپ موافقت کرده و مفاد استیضاح وی را برای محاکمه نهایی به مجلس سنا فرستاده است.

 

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق کمک 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد مالی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------