فایل سخنان ترامپ درباره اخراج سفیر اوکراین به کنگره رسید



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
حاشیه‌های رهبر جمهوری‌خواه کاخ سفید تمامی ندارد. در یک فایل صوتی از گفت‌وگوی سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ شنیده می‌شود که او می‌خواسته از شر سفیر آمریکا در اوکراین خلاص شود؛ سفیری که برکناری او در سال بعدش مساله محاکمه استیضاح جاری رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، این فایل صوتی از سوی لو پارناس، همکار وکیل شخصی دونالد ترامپ (رودی جولیانی) به محققان کنگره ارائه شده است. بنا بر گزارش‌ها، در زمان ضبط این صحبت‌ها پارناس در بین گروه کوچکی بود که با ترامپ صحبت می‌کردند.

 

براساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز،‌ ترامپ در ضیافت شامی در آوریل ۲۰۱۸ که در هتل او در واشنگتن برگزار شد، خواستار عزل ماری یووانوویچ، سفیر وقت آمریکا در اوکراین شده بود.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه جمعه گزارش داد، وکیل پارناس این فایل صوتی را در اختیار کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا قرار داده است. آدام شف، رئیس دموکرات این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روند استیضاح علیه ترامپ را هدایت می‌کند.

 

صحبت‌هایی که در این فایل صوتی شنیده می‌شود، با سخنان پیشین دونالد ترامپ که گفته بود پارناس را نمی‌شناسد، تناقض دارد. پارناس از چهره‌های کلیدی در تحقیقات استیضاح ترامپ شناخته می‌شود.

 

براساس گزارش ای‌بی‌سی،‌ یکی از حاضران که به نظر می‌رسد ترامپ است، در آن ضیافت شام می‌گوید "از شر او خلاص شوید! همین فردا از شرش خلاص شوید. برایم اهمیتی ندارد. همین فردا او را بیرون کنید. بیرونش کنید. متوجه شدید؟ این کار کنید."

 

پارناس به همراه دستیارش ایگور فرومن با رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ کار می‌کردند تا اوکراین به تحقیقات علیه جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا وادار شود. طبق این فایل صوتی،‌ این دو مرد به ترامپ می‌گویند که سفیر آمریکا به او توهین می‌کند و همین باعث می‌شود تا ترامپ مستقیما چنان سخنانی بگوید.

 

کاخ سفید هرگونه اقدام اشتباه دونالد ترامپ را تکذیب می‌کند. استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید گفت: هر رئیس‌جمهوری در تاریخ ما این حق را داشته تا کسانی که از دستورکار و سیاست‌هایش حمایت می‌کنند، درون دولت نگاه دارد.

 

خانم ماری یووانوویچ که مانعی در تحقیقات علیه جو بایدن و هانتر بایدن (پسرش) دیده می‌شد، تا آوریل ۲۰۱۹ در سمتش ماند و فراخوانده نشد. به گفته او، این تصمیم براساس "ادعاهای بی‌اساس و غلط افرادی با انگیزه‌های مشکوک" درباره وفاداری او به ترامپ اتخاذ شد.  

 

در این فایل لو پارناس می‌گوید: بزرگترین مشکل آنجا و جایی که به نظرم باید از آنجا آغاز کنیم، این است که از شر این سفیر خلاص شویم. او از دوره کلینتون آنجا مانده است. او همینطور به دیگران می‌گوید که "صبر کنید، او بالاخره استیضاح می‌شود، فقط کافیست صبر کنید."

 

بازرسان مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک سال است که روی این پرونده که پارناس و جولیانی تلاش داشتند سفیر اوکراین را برکنار کنند، کار می‌کنند. پارناس و فرومن اخیرا به جرم توطئه در جعل اسناد مالی کمپین محاکمه شدند و هر دو ادعای بیگناهی کردند.

 

دموکرات‌ها این فایل صوتی را سند دیگری دال بر مداخله دونالد ترامپ توصیف کردند. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اگر این شواهد دیگری برای دخالت او در تلاش برای مخدوش کردن وجهه این سفیر باشد، مطمئناً بیشتر آنچه را که شنیده‌ایم تأیید می‌کند، اما من هنوز در موقعیتی نیستم که این مسئله را تحلیل کنم، بدون اینکه آن را بررسی کنم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------