آمریکا تکلیف ناتو را مشخص می کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ناتو
فرستاده ویژه آمریکا به سوریه در سخنانی گفت که واشنگتن طرح گسترش نقش ناتو در عراق را بررسی می‌کند.

 به  گزارش ایسنا ؛ جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه در مصاحبه با روزنامه الاتحاد امارات با اشاره به موضوع حضور نیروهای کشورش در عراق و سوریه اظهار کرد: داعش همچنان یک تهدید بزرگ در سوریه و عراق به شمار می‌رود و این گروه همچنان عناصر پنهانی در این کشور دارد.

 

وی تأکید کرد که ایالات متحده برنامه‌ای برای خروج از سوریه در آینده نزدیک ندارد و طرح گسترش نقش ناتو در عراق را بررسی می‌کند.

 

جفری در ادامه تصریح کرد: صحبت درباره شکست ۱۰۰ درصدی داعش، همانطور که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بارها گفته است، به منظور تضعیف توانایی این گروه در تأسیس به اصطلاح "خلافت" ادعایی خود مطرح می‌شود و جنبش افراطی این سازمان همچنان یک تهدید جدی به شمار می‌رود.

 

وی افزود: با نمایندگی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) که کردها ستون فقرات آن را تشکیل می‌دهند و همچنین دولت عراق برای مقابله با این گروه همکاری می‌کنیم.

 

جفری خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی در سوریه تا زمانی که از شکست همیشگی داعش و دسترسی آن به نفتی که از آن برای تأمین مالی برنامه‌هایشان طی چندین سال استفاده کردند، اطمینان حاصل شود در این کشور باقی خواهند ماند. علی رغم تشدید اوضاع طی دوره گذشته در عراق و حملات مداوم به پایگاه‌های آمریکا اما ارتش عراق موفقیت‌های بزرگی را در مقابل گروه‌ تروریستی داعش رقم زده است و از جنگنده‌های اف۱۶ استفاده می‌کند.

 

این مقام آمریکایی ادامه داد: پس از حملات مداوم به پایگاه‌های نیروهای آمریکا در عراق و پاسخ واشنگتن به آن و پس از آن درخواست پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکا، ما همچنان با عراقی‌ها و به همراه شریکان‌مان در ائتلاف ضد داعش اوضاع در این کشور را بررسی می‌کنیم. در آنجا همچنان به حضور نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیاز دارند و خود عراقی‌ها هم از این مسأله آگاهند.

 

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه همچنین عنوان کرد: به دنبال یافتن راه‌هایی برای حفاظت از نیروهای‌مان در آنجا هستیم و ترامپ خاطرنشان کرد که ممکن است با گسترش نقش ناتو در عراق، راهی را برای این مسأله بیابد. وی همچنین ابراز خوش بینی کرد که واشنگتن و بغداد می‌توانند مرحله فعلی را پشت سر بگذارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------