ترامپ نماینده امور کره‌شمالی را نامزد سمتی در سازمان ملل کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ قصد دارد معاون نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور کره‌شمالی را نامزد تصدی پستی در سازمان ملل متحد کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه روز سه‌شنبه کاخ سفید آمده است، «الکس وُنگ» برای تصدی سمت فرستاده آمریکا در امور سیاسی ویژه در این نهاد جهانی با رده سفیری نامزد شده است. این پست در رده سفیری است و نیازمند دریافت تایید سنای آمریکاست.

 

‌این اقدام در پی انتشار گزارش‌هایی انجام می‌شود مبنی بر اینکه ترامپ -که نشست‌های بی‌سابقه و عمدتا بی‌نتیجه‌ای با رهبر کره‌شمالی داشته است تا کیم جونگ اون را به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای قانع کند- ممکن است علاقه‌اش را به این روند از دست بدهد.

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان دوشنبه به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد، ترامپ از فقدان پیشرفت ناراضی است و به مشاوران ارشد سیاست خارجی آمریکا گفته است که خواستار برگزاری نشست دیگری با کیم پیش از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ نیست.

 

مذاکرات میان طرفین از سال گذشته بر سر ناتوانی روی تطبیق با درخواست‌های کره‌شمالی برای کاهش تحریم‌ها و دیگر امتیازات و درخواست‌های آمریکا درباره خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی متوقف مانده است.

 

استیون بیگان، فرستاده ارشد آمریکا برای امور کره‌شمالی ماه دسامبر سمت معاون وزیر خارجه آمریکا را به دست گرفت. از آن زمان، ونگ که برای گفت‌وگو درباره مساله‌ کره‌شمالی به کره‌جنوبی سفر کرده است، عملا تلاش‌های وزارت خارجه کشورش با کره‌شمالی را رهبری می‌کند. 

 

در حالی که کره‌شمالی از سال ۲۰۱۷ بمب هسته‌ای یا موشک دوربرد آزمایش نکرده است، گزارشی محرمانه از سازمان ملل متحد که دوشنبه رویترز منتشر کرد نشان می‌دهد، پیونگ‌یانگ سال گذشته به تقویت برنامه‌های هسته‌ای و موشک بالستیک خود که نقض تحریم‌های سازمان ملل به شمار می‌روند، پرداخته است.

 

نامزدی ونگ برای دریافت سمتی در سازمان ملل، به گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه مسائل کره‌شمالی برای دولت ترامپ، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر از اهمیت کمتری برخوردار می‌شود، دامن می‌زند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------