آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کارزار بایدن با پیروزی در کارولینای جنوبی جان گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , بایدن
با توجه به شمارش حدود نیمی از آراء، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی با کسب بیش از ۵۰ درصد آراء پیروز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پیامی توییتری نوشت: ممنون از کارولینای جنوبی! ما با کمک یکدیگر به نامزدی دموکرات ها و شکست دونالد ترامپ دست می‌یابیم. همین چند روز پیش رسانه‌ها اعلام می‌کردند که کمپین ما مرده است. اما بعد از امشب، کاملا واضح شد که ما چقدر سرزنده‌ایم.

 

کارزار انتخاباتی جو بایدن با این پیروزی در یک ایالت مهم جنوبی، جان گرفته است. این بعد از شکست بایدن در سه ایالتی است که پیشتر شاهد رای‌گیری بوده‌اند.

 

برنده این فرآیند در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به مصاف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواهد رفت. در مجموع، سناتور چپگرا برنی سندرز همچنان پیشتاز است.

 

بایدن درحالی به پیروزی می‌رسد که نامزدها خود را برای "سه‌شنبه بزرگ" که در ۱۴ ایالت برگزار می‌شود، آماده می‌کنند. در پایان آن روز وضعیت انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها بسیار روشن‌تر خواهد بود.

 

کارولینای جنوبی چهارمین ایالتی بود که در انتخابات مرحله مقدماتی که چند ماه طول می‌کشد، رای داد. این اولین پیروزی ایالتی بایدن در این فرآیند بود. او قبلا دو بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است.

 

بایدن در سخنرانی پیروزی‌اش گفت: همین چند روز پیش بود که رسانه‌ها و صاحب‌نظران نامزدی من را منتفی می‌دانستند. حالا به لطف همه شما - قلب حزب دموکرات - ما برنده شدیم و با فاصله زیاد هم برنده شدیم.

 

درحالی که تقریبا نیمی از آراء شمارش شده، بایدن بیش از ۵۰ درصد آن را به دست آورده که بیش از آرای برنی سندرز و تام استایر است. بایدن بعد از عملکردی ضعیف در آیووا، نیوهمپشایر و نوادا به نتیجه‌ای قوی در این ایالت چشم دوخته بود.

 

این سه‌شنبه مهم‌ترین روز در انتخابات مقدماتی برای تعیین نامزد حزب خواهد بود. دموکرات‌ها در ۱۴ ایالت -از جمله ایالات بزرگ کالیفرنیا و تگزاس- رای خواهند داد و ۱۳۵۷ امتیاز انتخاباتی که تقریبا یک سوم کل امتیازات موجود است، تقسیم خواهد شد.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، به این ترتیب ممکن است ظرف یک روز کل صحنه متحول شود یا سندرز موقعیت خود به عنوان پیشتاز را تقویت کند. سندرز قبلا در دو ایالت نیوهمپشایر و نوادا اول شده است. او انتخابات آیووا را با اختلاف خیلی کم به پیت بوتجج واگذار کرد. این همچنین اولین بار خواهد بود که نام مایک بلومبرگ، میلیاردر اهل نیویورک و شهردار سابق این شهر، روی برگه‌های رای ظاهر خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------