آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

پیشتازی بایدن از سندرز در نظرسنجی «سی‌ان‌ان»



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهور آمریکا
نتایج نظرسنجی یک شبکه تلویزیونی آمریکایی نشان می‌دهد جو بایدن 16 درصد از رقیب خود برنی سندرز جلوتر است و شانس بیشتری برای رویارویی با رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات آتی دارد. 

به گزارش فارس، بر اساس نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» در میان رأی‌دهندگان به دموکرات‌ها در آمریکا، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور با اختلافی دو رقمی از «برنی سندرز» رقیب دموکرات خود جلو افتاده است.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، نتایج این نظرسنجی که در روزهای بعد از «سه‌شنبه بزرگ» (۴ تا ۷ مارس، ۱۴ تا ۱۷ اسفند) بین ۱۲۱۱ نفر برگزار شد، نشان می‌دهد بایدن در میان رأی‌دهندگان به دموکرات‌ها در کل آمریکا بیشترین اقبال را خواهد داشت.

 

طبق نتایج این نظرسنجی، در روز آغازین نظرسنجی، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان خواستار حضور بایدن در رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بودند. در مقابل تنها ۳۶ درصد تمایل داشتند سندرز برای تصاحب ریاست‌جمهوری آمریکا به مصاف ترامپ برود.

 

«الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست، از دیگر کاندیدهای دموکرات که روز پنجشنبه از رقابت با سندرز و بایدن کنار رفت، در این نظرسنجی ۷ درصد آراء را به خود اختصاص داد.

 

پس از خروج وارن از رقابت میان دموکرات‌ها، شمار حامیان بایدن به ۵۷ درصد رسید اما آرای سندرز بدون هیچ تغییری بر روی عدد ۳۶ ثابت ماند.

 

«مایکل بلومبرگ»، «پیت بوته‌جج» و «امی کلوباچار» دیگر کاندیدهای حذف شده از گردونه رقابت میان دموکرات‌ها از بایدن اعلام حمایت کرده‌اند اما وارن تا کنون درخصوص حمایت از بایدن یا سندرز حرفی نزده است.

 

بر اساس نظرسنجی سی‌ان‌ان، ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان، کاندیدی را ترجیح می‌دهند که بتواند ترامپ را شکست دهد و ۲۹ درصد نیز کاندیدی را ترجیح می‌دهند که درخصوص مسائل مهم آمریکا با آن‌ها هم نظر باشد. ۵۹ درصد از افرادی که کاندیدی می‌خواهند که ترامپ را شکست دهد، بایدن را ترجیح می‌دهند و ۵۳ درصد از افرادی که هم‌نظر بودن با کاندیدشان درخصوص مسائل مختلف را مهم‌تر می‌دانند، سندرز را ترجیح می‌دهند.

 

با این حال از میان هر ۱۰ رأی‌دهنده دموکرات، ۹ نفر می‌گویند در انتخابات سال ۲۰۲۰  به هر کاندید دموکراتی که به مصاف ترامپ برود رأی خواهند داد. از میان شرکت‌کنندگان 72 درصد خواستار ایجاد تغییرات عمده در دولت پس از کنار گذاشته شدن ترامپ و تنها ۲۵ درصد خواهان بازگشت دولت به اوضاع قبل از ترامپ بودند.

 

بر اساس نتایج این نظرسنجی از میان کل رأی‌دهنگان، بایدن و سندرز هردو نسبت به ترامپ پیشتاز هستند. بایدن با نسبت ۵۳ به ۴۳ از ترامپ جلوتر است و سندرز نیز با نسبت ۵۲ به ۴۵ در مقابل ترامپ پیروز می‌شود. این آمار در ایالت‌های کلیدی تنگاتنگ‌تر بوده و ۵۱ به ۴۵ به نفع بایدن و ۴۹ به ۴۶ به نفع سندرز است.

 

هم اکنون جو بایدن به لطف پیروزی در انتخابات سه شنبه بزرگ و حمایت چندین نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از وی، درصدد تحکیم موقعیت خود در رقابت با برنی سندرز است.

 

سناتور ایالت ورمونت هم درصدد جبران شکست در انتخابات سه شنبه بزرگ است و با اتکای به پیروزی مهمش در ایالت کالیفرنیا (که ۴۱۵ موکل انتخاباتی داشت) به جمع آوری آرای موکلان در شش ایالت آیداهو، میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، میزوری، داکوتای شمالی و واشنگتن می‌اندیشد.

 

انتخابات درون حزبی فردا (سه‌شنبه) در حالی برگزار می‌شود که با کناره‌گیری نامزدها اکنون تنها سه نامزد حضور دارند: جو بایدن، برنی سندرز و «تولسی گابارد».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------