آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انگلیس به فهرست کشورهای ممنوع‌السفر به آمریکا اضافه می‌شود/ممنوعیت سفرهای دریایی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انگلیس
نام انگلیس هم ممکن است به فهرست کشورهایی که سفر آنها به آمریکا به دلیل نگرانی از گسترش شیوع کرونا ممنوع است اضافه شود. 

به گزارش  فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا جمعه اعلام کرد ممکن است نام انگلیس هم به فهرست کشورهایی که سفر اتباع آنها به آمریکا به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا ممنوع است اضافه شود. 

 

ترامپ چهارشنبه سفر اتباع اکثر کشورهای اروپایی به آمریکا را برای جلوگیری از گسترش کرونا برای یک دوره ۳۰ روزه ممنوع کرد.

 

ترامپ جمعه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره اینکه چرا انگلیس که شمار مبتلایان آن رو افزایش است در این فهرست قرار ندارد گفت: «این تصمیم توسط گروهی از متخصصان به من پیشنهاد شده و من دارم بر اساس ارقام جدیدی که گزارش می‌شوند در آن تجدید نظر می‌کنم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت ممکن است نام انگلیس را هم طی روزهای آتی به این فهرست اضافه کند. 

 

ترامپ همچنین جمعه اعلام کرد چهار شرکت کشتی‌رانی گردشی (خطوط کروز) آمریکا مسافرت به خارج از مرزهای این کشور را برای ۳۰ روز متوقف خواهد کرد. 

 

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «به درخواست من که از نیمه‌شب لازم‌الاجرا خواهد بود چهار شرکت کارنیوال، کارائیب روایل، نروژین و ام‌اس‌سی همه موافقت کرده‌اند سفرهای گردشی به خارج از کشور را برای ۳۰ روز متوقف کنند. این صنعت، صنعتی بزرگ و مهم است و همین‌طور هم باقی خواهد ماند.»

 

«دونالد ترامپ جمعه جمعه به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد. 

 

شمار کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند جمعه از مرز ۱۸۰۰ نفر عبور کرده و ۴۱ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند. 

 

در روزهای گذشته شهرداران و فرمانداران در آمریکا اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری «کووید-۱۹» به کار گرفته‌اند. این اقدامات بر فشارها روی ترامپ برای اقدام متناسب در این راستا افزوده است. 

 

ترامپ در روزهای آغاز بحران شیوع کرونا در آمریکا تلاش کرد آن را کوچک‌نمایی کند و به همین سبب به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. پنهان‌کاری دولت او هم از جمله دیگر عواملی است که انتقادها علیه او را شدت بخشیده است.  

 

پیش از این گزارش شده بود کاخ سفید به مقام‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا دستور داده جلساتی که درباره ویروس «کرونا» برگزار می‌شود را محرمانه تلقی کنند. 

 

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از چهار مقام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آن را اقدامی غیرمعمول خوانده که اطلاع‌رسانی درباره این ویروس را محدود کرده و در اقدام دولت برای جلوگیری از شیوع آن اخلال ایجاد کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------