ارتقا درجه خواهر رهبر کره شمالی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,خواهر رهبر کره شمالی
رسانه های کره شمالی از ارتقا درجه مجدد «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی در نشست سیاستگذاری حزب کارگر این کشور خبر دادند. 

"کی سی ان ای" خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز یکشنبه گزارش کرد «کیم یو جونگ» خواهر کوچک و قدرتمند «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی بار دیگر به عضویت «دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی» به عنوان یک نهاد کلیدی و تصمیم ساز در امده است.

 

گزارش حاکی است نشست حزب برای انتصاب خانم کیم به عضویت در دفتر سیاسی کمیته مرکزی به رهبری «کیم جونگ اون» رهبر این کشور برگزار شده است.

 

به گفته تحلیلگران، خانم کیم سال گذشته پس از بی نیتجه ماندن دومین نشست کیم با دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در هانوی از این سمت کنار گذاشته شد.

 

«ان چان ایل»  محقق اهل کره شمالی در سئول به خبرگزاری فرانسه گفته است که انتصاب مجدد خواهر رهبر کره شمالی به عضویت در کمیته مرکزی حزب کارگر، ترمیم قدرت وی در سلسله مراتب این کشور است.

 

خانم کیم در زمان بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرستاده برادرش به این کشور سفر کرد او همچنین در حاشیه اجلاس کیم با ترامپ یا دیدار کیم با رئیس جمهوری کره جنوبی دیده می شد.

 

آقای «ری سون گوون»  که در ماه ژانویه به عنوان وزیر خارجه کره شمالی منصوب شد، در کنار خواهر آقای کیم به عنوان عضو جایگزین دفتر سیاسی انتخاب شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------