کاخ سفید احتمال اخراج مقام ارشد ستاد مقابله با کرونا را تکذیب کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
پس از بازنشر توییتی از سوی دونالد ترامپ که خواستار اخراج یکی از اعضای ارشد ستاد مقابله با کرونای آمریکا شده بود، کاخ سفید احتمال اخراج این مقام عالی رتبه را تکذیب کرد. 

به گزارش ایسنا، معاون سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار کرد: این زمزمه‌های رسانه‌ای (مبنی بر اخراج آنتونی فاوچی، عضو ارشد ستاد مقابله با کرونای آمریکا) احمقانه است. رییس جمهور دکتر فاوچی را اخراج نمی‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری هیل، بیانیه معاون سخنگوی کاخ سفید به توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که با هشتگ "اخراج فاوچی" همراه بود، اشاره‌ای نکرد و به جای آن اظهار کرد، توییت ترامپ "به روشنی نشانگر تلاش‌های مخرب رسانه‌ها برای انتشار دروغ درباره تصمیم او در خصوص چین طی اقدامی برای بازنویسی تاریخ است".

 

وی افزود: دکتر فاوچی یکی از مشاوران مورد اعتماد ترامپ بوده و می‌ماند.

 

دیانا لورین، کاندیدای سابق کنگره و حامی دونالد ترامپ در توییت خود که از سوی ترامپ بازنشر شد، آنتونی فاوچی را به تغییر موضع درباره خطر این بیماری متهم و اظهار کرد، فاوچی در ۲۹ فوریه مدعی شده که این ویروس به طور کلی تهدیدی برای جامعه آمریکا نیست.

 

اما هشتگ «زمان اخراج فاوچی فرا رسیده» را برای توییتش استفاده کرد.

 

فاوچی اکنون می‌گوید که اگر ترامپ زودتر به حرف متخصصان پزشکی گوش داده بود، می‌توانست افراد بیشتری را نجات دهد.

 

او که رییس موسسات آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا است، یک‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان اظهار کرد:‌ اگر از همان اول همه را تعطیل کرده بودیم، اوضاع کمی متفاوت بود.

 

فاوچی هدایت اقدامات بهداشتی دولت آمریکا علیه همه‌گیری ویروس کرونا را برعهده داشته و به تازگی گفته است: هیچ کس نمی‌تواند منکر این واقعیت شود که اقدام زودتر، جان افراد بیشتری را نجات می داد.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا اعلام کرده است که هدف اصلی او در مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا بیماری کرونا بازگشت هرچه سریع‌تر فعالیت‌های اقتصادی به شرایط عادی است.

 

در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا و افزایش شمار قربانیان این بیماری در آمریکا، اپوزیسیون این کشور و برخی از رسانه‌ها از دولت آمریکا و شخص ترامپ انتقاد کرده‌اند که به موقع نسبت به هشدارها واکنش نشان نداده و در مقابله با شیوع این بیماری تعلل ورزیده است.

 

دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری به اپوزیسیون و رسانه‌ها حمله کرده و مدعی شده است که همین اپوزیسیون و همین رسانه‌ها در آن زمانی که او سفر از چین به آمریکا را منع کرده بود، از او انتقاد کرده بودند که چنین اقدامی شتابزده و غیرضروری است.

 

ترامپ در این پست توییتری بار دیگر از انتشار اخبار کذب توسط رسانه‌های آمریکا انتقاد کرده و این رسانه‌ها را "رسانه‌های فاسد" نامیده است.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های آمریکا، شماری از مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا در اواخر ماه ژانویه نسبت به شیوع گسترده بیماری کرونا در آمریکا به ترامپ هشدار داده بودند. آن‌ها در هشدار خود حتی متذکر شده بودند که احتمال مرگ صدها هزار شهروند آمریکا در اثر ابتلا به این بیماری وجود دارد.

 

این در حالی است که ترامپ در اوایل ماه مارس رسما گفته بود که جای نگرانی نیست و همه چیز  تحت کنترل است. روزنامه "نیویورک تایمز"  گزارشی درباره عملکرد دولت ترامپ در تقابل با شیوع بیماری کرونا منتشر کرد.

 

در این گزارش از جمله از عملکرد ترامپ و تعلل او در مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا انتقاد شده و آمده است که ترامپ گستره خطرات ناشی از شیوع این بیماری را بسیار دیر متوجه شد و به موقع دست به اقدام نزد.

 

بنا بر این گزارش سیاست دونالد ترامپ در ارتباط با شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا عمدتا متوجه حمایت از حیات اقتصادی آمریکا بوده و از این رو، هشدارهای مشاوران خود را جدی نگرفته است.

 

اعتراف به تعلل

آنتونی فاوچی، مشاور ترامپ در امر مقابله با ویروس جدید کرونا در آمریکا در اظهارات اخیر خود در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، از تعلل دولت آمریکا در مقابله با بحران کرونا سخن گفته بود.

 

او تصریح کرده بود که اقدام به موقع برای مقابله با این بیماری می‌توانست جان شماری از شهروندان را نجات دهد. به گفته فاوچی هرگاه سیاست منع تردد در سطح شهرها زودتر به مورد اجرا گذاشته می‌شد، امکان کاهش میزان ابتلا به این بیماری وجود می‌داشت.

 

گرچه بر اساس آمار و اطلاعاتی که از سوی دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده، شمار قربانیان کرونا در آمریکا روز گذشته برای دومین روز متوالی سیری نزولی داشته است، اما روزبه‌روز به شمار مبتلایان افزوده می‌شود.

 

در حال حاضر ۵۶۶ هزار نفر در آمریکا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۲۲ هزار نفر رسیده است. تنها در ایالت نیویورک، شمار قربانیان از مرز ۹۰۰۰ نفر عبور کرده است.

 

آنتونی فاوچی، در گفت‌وگوی خود با شبکه سی‌ان‌ان از جمله به احتمال کاهش محدودیت‌ها از ماه مه به بعد خبر داده بود. ترامپ نیز اعلام کرده است که بازگرداندن اوضاع اقتصادی آمریکا به حالت عادی از هدف‌های اصلی او در مقابله با بحران کرونا است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------