ایتالیا خواستار همبستگی اتحادیه اروپا در حمایت از اوراق قرضه کرونا شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , جوزپه کونته
نخست وزیر ایتالیا درخواست خود از اتحادیه اروپا برای صدور اوراق قرضه مشترک در منطقه یورو برای نشان دادن همبستگی این اتحادیه در مقابله با بحران ویروس کرونا را تکرار کرد.

به گزارش ایرنابه نقل از رویترز، جوزپه کونته در مصاحبه با روزنامه آلمانی (Süddeutsche Zeitung) گفت: صدور چنین اوراقی مربوط به شراکت در بدهی‌های قبلی یا آینده ایتالیا نیست.  

 

کونته با بیان اینکه آلمان و هلند باید دیدگاههای خود را تغییر دهند، افزود: او می‌خواست که اوراق قرضه مشترک بطور خاص اعمال و به موقع محدود شود. 

 

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا که در همسایگی هلند قرار دارد، گفته است که اوراق قرضه مشترک منطقه یورو را راه درستی برای حمایت از هزینه‌های بهداشتی و بسته‌های نجات اقتصادی در بلوک ارزی یورو ۱۹ کشور نمی‌داند. 

 

بحران شدید اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ در جهان که بیش از هر جای دیگری اروپا و اقتصاد آن را به ویژه پس از شوک برگزیت، متاثر از خود ساخته، ‌ رهبران اروپایی را بر آن داشته تا تدبیری جدی برای خروج از این بحران که پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده، برای نجات اقتصاد خود از سقوط بیندیشند. 

 

در همین رابطه وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از دو هفته بحث و گفت و گو درباره برنامه مشترک اقتصادی برای مقابله با ویروس کرونا سرانجام در نهم آوریل/ ۲۰فروردین در خصوص یک بسته ۵۴۰ میلیارد یورویی برای حمایت از اقتصادهای بی‌ثبات شده ناشی از کووید ۱۹ به توافق رسیدند. 

 

علاوه براین، اوراق قرضه یکی از ایده‌های مشترک تعدادی از رهبران اروپایی برای محافظت از اقتصاد اروپاست. برخی رهبران اروپایی مخالف این ایده هستند و مکانیسم دیگری را پیشنهاد می‌کنند. 

 

در اروپا، ۹ رهبر اروپایی از جمله «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا خواستار ایجاد اوراق قرضه برای محافظت از اقتصادهای اروپایی هستند. این اوراق، «پان اروپایی» نامیده می‌شود که تجمیع بدهی‌های کشورهای عضو منطقه یورو را در پی دارد. این یک ابزار بدهی مشترک است که توسط یک موسسه اروپایی برای تجمیع وجوه در بازارها به سود تمام کشورهای عضو اتحادیه برای مقابله با خسارت‌های ناشی از ویروس کروناست. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------