آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

وزیر سابق اطلاعات عربستان: ترور ملک فیصل به سیاست‌های او هم ربط داشت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر سابق اطلاعات عربستان
رئیس سابق اطلاعات عربستان فاش کرد که انگیزه قاتل از ترور پدرش (ملک فیصل) در سال ۱۹۷۵ میلادی مسائل فردی بود، اما در عین حال برخی از دلایل این انگیزه به سیاست‌های او نیز مرتبط بود. 

"ترکی الفیصل" طی سخنانی در برنامه "اللیوان" شبکه عربی "روتانا "، جزئیات جدیدی درباره ترور پدرش "ملک فیصل بن عبدالعزیز"  را فاش کرد و گفت: بنابر تاکید " ملک خالد بن عبدالعزیز " موظف در انجام تحقیقات برای ترور ملک فیصل شدم و در آن زمان ما با همه منابع موجود در داخل و خارج کشور تماس برقرار کردیم.  

 

رئیس پیشین اطلاعات عربستان افزود: شاهزاده " نایف بن عبدالعزیز" وزیر وقت کشور و " عمر شمس " مدیر اطلاعات وقت، در این تحقیقات شرکت داشتند و ارتباط با دستگاه‌های خارجی که در همه زمینه‌ها با عربستان رابطه داشتند، برقرار شد.  

 

این شاهزاده سعودی اضافه کرد که پس از ۲ ماه بررسی  و تحقیقات داخلی و خارجی به این نتیجه رسیدند که ترور ملک فیصل یک عمل فردی بوده و هیچ طرف خارجی در این ترور دخالت نداشته است. 

 

فیصل در پاسخ به سوالی درباره اطلاعات قبلی در خصوص عملیات ترور دفتر ارتباطات خارجی عربستان که در آن زمان در آنجا کار می‌کرد، تاکید کرد که در این مورد هیچ اطلاعاتی ندارد. 

 

وی به این پرسش که آیا انگیزه‌های فردی برای ترور ملک فیصل مربوط به سیاست‌های وی بوده یا مسائل شخصی، پاسخ داد که جدایی بین این دو بسیار دشوار است، زیرا برخی مربوط به مسائل شخصی و برخی از آن‌ها مربوط به سیاستهای ملک فیصل بود. 

 

ترکی الفیصل با ذکر خاطراتی از پدرش و زندگی او و تاثیرش بر وی، مشارکت ملک عبدالعزیز در تاسیس دولت و متحد کردن کشور در در زمانی که جوان بود را یاد آور شد و  گفت: اولین نبردی که ملک فیصل با پدرش عبدالعزیز در آن شرکت داشت، او ۱۱ ساله بوده است و بعد از اینکه جنگ پایان یافت، او سر خود را روی صخره‌ای بر زمین گذاشت و خوابید و این شیرین‌ترین خواب زندگی‌اش بود.  

 

در  ۲۵ مارس ۱۹۷۵ در حالی که ملک فیصل، عبدالمطلب الکاظمی وزیر نفت کویت را در دفتر کارش در دربار به حضور پذیرفته بود، از سوی پسر برادرش شاهزاده " فیصل بن مساعد بن عبدالعزیز آل سعود"  مورد سوء قصد قرار گرفت و با ضرب گلوله که یکی از آن‌ها به قلبش اصابت کرده بود، ترور شد و درگذشت.    

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------