آمریکا: به محض تشکیل کابینه، بخشودگی عراق از تحریم‌ها را دوباره ارزیابی خواهیم کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور با اشاره تلاش‌ برای تقویت همکاری‌ها با بغداد برای کاهش وابستگی آن به واردات برق از ایران، به عراق 30 روز برای بازپرداخت مبلغ واردات برق خود از ایران مهلت داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اخبار العراق، این سخنگو فاش کرد: این بخشودگی نشان می‌دهد عراق قادر به رفع نیازهای خود به برق در کوتاه مدت هست و گام‌هایی را برای کاهش اتکای خود به واردات برق از ایران برداشته است.

 

او در ادامه گفت: پامپئو این بخشودگی را به صورت محدود تمدید کرد تا فرصتی را برای تشکیل یک کابینه معتبر در عراق ایجاد کند.

 

این مسؤول آمریکایی افزود: به محض تشکیل این کابینه، وزیر خارجه جدید تمدید این بخشودگی را دوباره ارزیابی خواهد کرد و مشتاقانه همکاری ما با دولت عراق برای کاهش اتکای این کشور به واردات انرژی از ایران را از سر می‌گیرد.

 

وی تاکید کرد: این بخشودگی درباره برق اجرا می‌شود اما پرداخت هزینه‌های واردات گاز از ایران بر عهده وزارت خزانه‌داری است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان گفت: پامپئو تاکید کرد تجدید بخشودگی در راستای منافع امنیت ملی آمریکاست و هرگونه تصمیمی برای لغو یا تجدید آن در آینده بر اساس ارزیابی وزیر خارجه از رایزنی‌ها با وزیر خزانه‌داری خواهد بود.

 

یکی از مسؤولان وزارت خارجه آمریکا یکشنبه اعلام کرد که این کشور بخشودگی عراق برای واردات برق ایران را به مدت 30 روز تمدید کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------