آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

علت آفتابی شدن میلیاردر سرشناس سوری و درخواستش از بشار اسد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رامی مخلوف
میلیاردر سرشناس سوری پس از ۹ سال حالا آفتابی شده و با انتشار یک ویدیو از رئیس جمهوری این کشور خواست تا با ورود شخصی به مسأله مالیات تعیین شده برای شرکتش، مانع از ورشکستی آن شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رامی مخلوف، میلیاردر سرشناس سوری و پسر دایی بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور با حضور در لایو شخصی خود از اسد خواست که اقدامات دولت درباره شرکت مخابراتی او را به طور دقیق بررسی کند و شخصاً برای نجات شرکتش از ورشکستگی به دلیل اعمال مالیات‌های سنگین مداخله کند.

 

وی خطاب به بشار اسد گفت: می‌خواهم اوضاع را برای تو شرح دهم، تو می‌دانی که من از ابتدای سال ۲۰۱۱ تاکنون چه مبلغی پرداخت کرده‌ام، هرکسی را که دوست داری مأمور بررسی دقیق این اسناد کن، این یک حقیقت است و من از این کارمندان خسته شده‌ام.

 

رامی مخلوف افزود: شرکت "سیرتیل" از پرداخت مالیات فرار نکرده و به شکل منظم مالیات تعیین شده را پرداخت می‌کند اما درخواست برای پرداخت مالیات بیشتر با بندهای قرارداد این شرکت با دولت سوریه و نه با درآمدهای آن همخوانی ندارد.

 

وی این گونه ادامه می‌دهد: علی رغم اینکه مبلغ جدید ظالمانه است، ما آماده پرداخت مبلغ جدید هستیم اما در عین حال خواستار جدول‌بندی اعمال مالیات‌ها و محاسبات مالی هستیم به گونه‌ای که شرکت فرونپاشد و مشترکان نیز متضرر نشوند.

 

پسر دایی بشار اسد در ادامه این ویدیو ادعا کرده که شرکت وی درآمد و سود خود را به طور مساوی با دولت تقسیم می‌کند و این علاوه بر پرداخت مالیات است.

 

وی همچنین افزود: ما چندین سال است که ماهیانه ۱.۵ میلیارد لیر سوریه پرداخت می‌کنیم و تمامی این مبلغ صرف امور خیریه برای حمایت از ملت‌مان، خدمت به مجروحان و حمایت از خانواده‌های شهدا می‌شود.

 

طبق این گزارش، دولت سوریه خواستار پرداخت ۱۳۰ میلیارد لیر سوریه حدود ۱۳۰ میلیون دلار توسط شرکت سیرتیل است؛ مبلغی که مخلوف آن را بسیار زیاد می‌داند و خواستار ورود بشار اسد به آن و پرداخت مرحله‌ای آن شده است.

 

طبق گزارش رأی الیوم، در این ویدیو مشخص است که رامی مخلوف مستقیماً با بشار اسد در ارتباط نیست و طبق ادعای برخی منابع آگاه در دمشق وی تحت حصر خانگی قرار گرفته است.

 

دولت سوریه دسامبر گذشته اموال منقول و غیر منقول رامی مخلوف را به شکل موقت مصادره کرد.

 

رامی مخلوف یکی از تاجران تاثیرگذار در دولت سوریه به شمار می‌آید که اقدام به خصوصی‌سازی برخی صنایع دولتی سوریه کرد.

 

برخی ناظران معتقدند که علت واقعی اختلافات مخلوف و دولت دمشق این است که وی علاوه بر کاهش سرمایه‌گذاری در داخل سوریه، بخش هنگفتی از ثروت خود را به خارج از کشور انتقال داده است.

 

اسعد حنا، روزنامه‌نگار سوری مدعی است، تصمیماتی که علیه مخلوف گرفته شد از سوی نظام سوریه نبود بلکه از سوی روسیه هم‌پیمان سوریه به دلیل کسری بودجه گرفته شد.

 

روزنامه تایمز انگلیس سال گذشته میلادی در گزارشی مدعی شده بود، در داخل خاندان حاکم در سوریه اختلافاتی وجود دارد و دلیل آن را اختلافات رامی و اسد عنوان کرده بود.

 

این روزنامه اشاره کرد، مخلوف سال‌ها سنگ بنای نظام سوریه بود که صاحب یک امپراتوری مالی شده است. رامی بسیاری از شرکت‌های بزرگ سوریه را در اختیار دارد و پیش از شورش‌های ۲۰۱۱ در سوریه ۶۰ درصد اقتصاد این کشور در دست او بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------