مقام پنتاگون: کرونا ما را به این نتیجه رساند که بیش از حد به چین متکی هستیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,الن لورد
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه در جریان بحران شیوع کروناویروس در جهان به این نتیجه رسید که زنجیره تامین این کشور بیش از حد به چین متکی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الن لورد، معاون وزیر دفاع در آموزش، فناوری و لجستیک در وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتش در این کنفرانس خبری گفت: چیزی که من دوست دارم ببینم این است که آمریکا در زمانهای ضرورت ظرفیت و توان عملیاتی لازم را برای مراقبت از خودش داشته باشد.

 

او خاطرنشان کرد: ما در این مقطع دچار یک سری مسائل در حوزه امنیت ملی با چین هستیم. فکر کنم فهمیده‌ایم که وابستگی ما به چین بیشتر از آن که باید باشد، است.

 

الن لورد در ادامه صحبتهایش از مکزیک به خاطر بازگشایی یک سری کارخانه‌ها که برای زنجیره تامین نظامی آمریکا کلیدی هستند، تشکر کرد. لورد عنوان کرد، پنتاگون بعد از آنکه هند دستور به تعطیل شدن برخی کارخانه‌ها و اصناف در واکنش به بحران شیوع کرونا را داد، از نزدیک وضعیت در این کشور را با توجه به اینکه تعطیلی برخی از این کارخانه‌ها بر بخش دفاعی آمریکا تاثیر می‌گذارد، تحت نظر داشته و امیدوار است آنها بتوانند مجددا به وضعیت عملیاتی بازگردند.

 

لورد همچنین در ادامه تاکید کرد، بحران شیوع کرونا بزرگترین تاثیر را بر بخش تامین هوانوردی و همچنین پرتابهای فضایی کوچک و کشتی سازی گذاشته است.

 

این اظهارات در حالی مطرح شدند که مقامات آمریکا در جدیدترین آمارهایشان اعلام کردند تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به رقم ۱,۰۴۲,۸۷۴ نفر و میزان تلفات این بیماری در آنجا به بیش از ۶۱,۲۰۰ تن رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------