آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

رهبر داعش کشته شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
وزارت کشور دولت صنعا وابسته به جنبش انصارالله یمن از کشته شدن فرمانده داعش در استان ذمار خبر داد.

به گزارش ایسنا به  نقل از  شبکه خبری المیادین، این وزارتخانه اعلام کرد، در یک عملیات امنیتی "موفقیت‌آمیز" شوقی رفعان، فرمانده گروه تروریستی داعش در "عُتْمَة ووِصابَیْن" واقع در استان ذمار کشته شد.

 

طبق گزارش وزارت کشور دولت صنعا، شوقی رفعان از مدت‌ها قبل که دولت سابق یمن او را به دلایلی نامعلوم در سال ۲۰۱۱ از زندان آزاد کرد، از فرماندهان داعش بوده است.

 

همچنین این وزارت‌خانه اعلام کرد، نیروهای امنیتی همراه این تروریست چند قبضه سلاح و مواد منفجره و نیز حجم زیادی بروشور با محتوای تفکرات تکفیری داعش و القاعده را کشف و ضبط کردند.

 

دستگاه امنیتی استان ذمار نیز گزارش داد، پس از آنکه در تحقیق و بررسی‌های امنیتی حضور شوقی جابر محمد رفعان در روستای "جمعه حمیر" واقع در منطقه "عتمه" تایید شد، عملیات امنیتی برای بازداشت او کلید خورد. در تحقیقات مشخص شد او در این منطقه اقدام به جذب افراد در تشکیلات تروریستی داعش و فریب آنها برای برهم زدن امنیت استان کرده و به برخی مجرمان ساخت و جاسازی بمب و نیز تبلیغ تفکرات تروریستی در منطقه را آموزش می‌داد.

 

طبق گزارش مسؤولان امنیتی این استان، پس از آنکه نیروهای امنیتی به روستای جمعه حمیر رسیدند، این مجرم را داخل مسجد محاصره کردند و از او خواستند خود را تسلیم کند اما او دو نارنجک به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کرده و از مسجد گریخت، در ادامه نیروهای امنیتی او را تا مخفیگاه فعالیت‌های مجرمانه خود تعقیب کرده و پس از درگیری و تیراندازی متقابل، او را از پای درآوردند.

 

دستگاه امنیتی ذمار در ادمه تاکید کرد، این عملیات با همکاری چهره‌های برجسته و اهالی منطقه انجام شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------