سئول کرونا را علت کاهش حضور کیم در انظار عمومی دانست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کیم جونگ اون
کره جنوبی می گوید که "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی به علت شیوع ویروس خطرناک کرونا حضور خود در انظار عمومی را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کرد  به دنبال غیبت سه هفته ای رهبر کره شمالی در ملاء عام،  گمانه زنی ها و شایعات فراوانی پیرامون این موضوع از جمله جراحی رهبر کره شمالی و وخامت جسمانی او شکل گرفت اما حالا سرویس جاسوسی کره جنوبی در تازه ترین موضع گیری خود گفته است رهبر کره شمالی ظاهرا هیچ عمل جراحی انجام نداده و به دلیل نگرانی از کرونا کمتر دیده شده است.

 

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی به نمایندگان پارلمان گزارش کرده است اطلاعاتی که اثبات کننده عمل جراحی رهبر کره شمالی باشد وجود ندارد ولی مساله شیوع کرونا و نگرانی از این بابت مطرح است.

 

او از روز ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) تا شنبه ۱۳ اردیبهشت از حضور در انظار عموم غایب بود کیم سرانجام از یک کارخانه کود شیمیایی بازدید کرد.

 

پیش از این هم وزارت وحدت کره جنوبی که مدیریت بر روابط دو کره را برعهده دارد تاکید کرده بود «حضور کمتر کیم در ملاء عام طبیعی است» زیرا کره شمالی درگیر برنامه پیشگیری از کرونا است.

 

افزون بر این موسسه مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا گزارشی منتشر کرده است مبنی بر اینکه تسهیلاتی که در نزدیکی فرودگاه پیونگ یانگ ردیابی شده، با برنامه موشک های بالستیک کره شمالی مرتبط است.

 

گزارش خاطر نشان می کند که این تسهیلات می تواند نگهدارنده بزرگترین موشک های بالستیک قاره پیمایی باشد که حتی قادر به هدف قرار دادن آمریکا است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------