آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ادعای اف‌بی‌آی درباره حمله هکرهای وابسته به چین علیه موسسات تحقیقاتی کرونا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , اف‌بی‌آی
نهادهای امنیتی آمریکا درباره آنچه تلاش هکرهای مرتبط با چین برای دسترسی و سرقت اطلاعات مربوط به پژوهش‌های موسسات علمی و دانشگاهی آمریکا درباره ویروس کرونا (کووید-۱۹)، عنوان کرده‌اند، هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و آژانس امنیت سایبری و زیرساختی ایالات متحده در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره نفوذ دیجیتال به سازمان‌های آمریکایی از سوی «عوامل سایبری» مرتبط با دولت چین است.

 

این نهادها گفته‌اند که در جریان این تحقیقات شاهد «تلاش برای شناسایی و دسترسی غیرقانونی به پژوهش‌های ارزشمند و داده‌های سلامت عمومی در ارتباط با واکسن، درمان و آزمایش از شبکه‌های مرتبط با تحقیقات روی کووید-۱۹» بوده‌اند.

 

این بیانیه درباره هویت دقیق هکرها یا اهداف آنها توضیحی نداده و شواهدی درباره این ادعا ارائه نکرده است.

 

چین همواره اتهامات آمریکا درباره تجسس سایبری را رد کرده است. پژوهش‌های مربوط به ویروس کرونا هم‌زمان با همه‌گیری این ویروس از اهداف اصلی هکرها در سراسر جهان بوده است.

 

در بیانیه نهادهای امنیتی آمریکا از تمام سازمان‌هایی که در حال تحقیق درباره ویروس کرونا هستند، خواسته شده که مسائل مربوط به امنیت سایبری خود را بسیار جدی بگیرند.

 

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که اف‌بی‌آی قرار است درباره هدف قرار گرفتن تحقیقات مربوط به واکسن کرونا هشدار دهد.

 

وزارت خارجه چین بعد از انتشار گزارش‌های اولیه رسانه‌ها درباره این مسأله چنین ادعاهایی را رد و اعلام کرد که دولت چین مخالف هرگونه حمله سایبری است.

 

بر اساس این بیانیه که در سایت رسمی اف‌بی‌آی منتشر شده است، هکرهای چینی متهم شده‌اند که در تلاش بوده و هستند که به‌صورت غیرقانونی نتایج تحقیقات ارزشمند نهادهای پزشکی آمریکایی در رابطه با تولید دارو و واکسن ویروس کرونا را سرقت کنند.

 

در این بیانیه آمده است، تلاش‌های چین برای هدف قرار دادن این بخش‌ها، تهدیدی «جدی» برای تدابیر دولت آمریکا به منظور مقابله با ویروس کرونا است.

 

این بیانیه دلیل و مدرکی دال بر تلاش هکرهای چینی برای سرقت اطلاعات پزشکی آمریکا ارائه نداده اما در آن عنوان شده که در روزهای آتی جزئیات فنی در رابطه با اقدامات هکرها منتشر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------