نخست‌وزیر نیوزیلند را به رستوران راه ندادند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رعایت قوانین سختگیرانه فاصله‌گذاری اجتماعی در نیوزیلند برای همه یکسان است و در این مورد فرقی نمی‌کند که نخست‌وزیر باشی یا فردی عادی. 

به گزارش نشریه گاردین، رستورانی در پایتخت نیوزیلند به همین منظور از پذیرفتن «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر این کشور به دلیل رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی خودداری کرد.

 

در واقع، شاید عجیب باشد که نخست‌وزیر یک کشور برای صرف یک میان وعده به یک رستوران برود و عجیب‌تر آنکه به وی اجازه ورود به این مکان داده نشود. اما این دقیقا اتفاقی است که روز شنبه به وقوع پیوست؛ طوری که به نخست‌وزیر نیوزیلند اجازه ورود به یک رستوران معروف در ولینگتون به سبب قوانین فاصله گذاری اجتماعی داده نشد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز این خبر را پوشش داد و در گزارشی نوشت: جاسیندا آردرن متوجه شد زمانی که بحث از فاصله‌گذاری اجتماعی به میان می‌آید، هیچ استثنایی در میان نیست؛ طوری که او به دلیل پر بودن رستوران طبق قوانین ناشی از مقابله با کرونا، نتوانست وارد این مکان شود.

 

به گزارش این خبرگزاری، نخست‌وزیر نیوزیلند به همراه نامزدش «کلارک گیفورد» تصمیم داشتند تا میان وعده‌ای را در «رستوران الیو» که در ولینگتون پایتخت نیوزیلند قرار دارد، صرف کنند. اما قوانین فاصله گذاری اجتماعی که همچنان در این کشور اجرا می‌شود و از گروه‌ها می‌خواهد تا دست کم فاصله سه فوتی (تقریبا یک متری) را از همدیگر حفظ کنند، مانع این کار شد.

 

این اقدام دو روز پس از آن روی داد که این کشور بسیاری از قوانین سفت و سخت قرنطینه ای از جمله بازگشایی رستوران‌ها را لغو کرده است.

 

پایگاه خبری صدای استرالیا هم در خبری نوشت: پیشخدمت یک رستوران در ولینگتون، به علت عدم رزرو قبلی و پر شدن ظرفیت رستوران به خاطر محدودیت ناشی از کرونا استثنا قائل نشد و جاسیندا آردرن را به رستوران راه نداد.

 

این پایگاه خبری افزود: آردرن که به همراه نامزدش برای صرف غذا به رستوران رفته بود، دقایقی بعد به هنگام ترک محل خبردار شد که بالاخره یک میز خالی شده و اجازه دارد، وارد رستوران شود.

 

تا کنون بیش از چهار میلیون و ششصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۳۰۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

 

مراجعه نخست وزیر به رستوران در حالی انجام گرفت که هزاران کسب و کار در نیوزیلند از جمله مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید در پی کاهش محدویت‌ها فعالیت‌های خود را در این کشور از سر گرفته‌اند.

 

برخی از مردم پس از هفته‌ها قرنطینه برای رفتن به آرایشگاه در طول شب مجبور به ایستادن در صف شدند.

 

تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در 4 روز گذشته در این کشور گزارش نشده‌است.

 

مقامات می‌گویند که احتمال کمی وجود دارد که ویروس از فردی به فردی دیگر منتقل شود. اما از مردم خواسته شده که برای جلوگیری از بروز موج دوم شیوع کرونا همچنان فاصله اجتماعی و دستورهای بهداشتی را رعایت کنند.

 

جاسیندا آردن در پی شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی این کشو را بدترین شرایط پس از رکود بزرگ اقتصادی در دهه ۱۹۳۰ توصیف کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------