نیویورک‌تایمز: متحدان آمریکا تعداد نیروهایشان را در عراق به نصف کاهش داده‌اند / اکنون آمریکا ۵۲۰۰ نیرو و ۲۹ کشور متحد آن ۱۲۰۰ نیرو در عراق دارند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
یک روزنامه آمریکایی در ضمن یک گزارش خود خبر داد که تعداد نیروهای ۲۹ کشور متحد آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق به نصف کاهش یافته و به حدود ۱۲۰۰ نفر رسیده است.  

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در ضمن یکی از گزارش‌های خود خبر داده که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق در حال حاضر در حدود ۵۲۰۰ نفر است اما پنتاگون معتقد است با تعدادی در حدود نصف آن نیز می‌تواند کار خود را در این کشور انجام دهد.

 

این گزارش با اشاره به تمایل واشنگتن به حفظ نیروهایش در عراق نوشت: پنتاگون به نگاه داشتن بیش از حداقل تعداد نیرو در عراق بی‌میل است. این روزنامه علت این امر را هدف قرار گرفتن این نیروها عنوان کرده که در یک مورد در ماه مارس گذشته به کشته شدن ۳ نفر و مجروح شدن ۱۴ نفر انجامید. ۲ نفر از کشته‌ها آمریکایی بودند.

 

بر اساس گزارش فوق، مقامات پنتاگون باور دارند که می‌توانند کار خود را با حدود نصف تعداد فعلی انجام دهند و در نظر دارند تعداد نیروها در عراق را به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر کاهش دهند اما هنوز رقم دقیق و جدول زمانی کاهش نیروها را مشخص نکرده‌اند.

 

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داده که ۲۹ کشور دیگر مشارکت‌کننده در ائتلاف نظامی تحت امر آمریکا نیروهای خود را به‌خاطر همه‌گیری کرونا به نصف کاهش داده و به حدود ۱۲۰۰ نفر رسانده‌اند.

 

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بر اساس طرح مصوب پارلمان عراق، نیروهای خارجی از جمله آمریکایی‌ها باید خاک این کشور را به‌طور کامل ترک کنند.

 

بر اساس گزارش‌ها، از روز پنجشنبه مذاکراتی بین عراق و آمریکا آغاز می‌شود که از آن به‌عنوان مذاکرات راهبردی یاد می‌شود. گفته شده یکی از دستور کارهای این مذاکرات بررسی خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا بارها از لزوم خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا سخن گفته اما نیروهایش را همچنان در عراق حفظ کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------