انتقاد همزمان ترامپ به چین و بایدن



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رییس جمهوری آمریکا در چند پیام توییتری سیاست بایدن در قبال چین را به باد انتقاد گرفته و بار دیگر کرونا را «ویروس چین» نامید. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: وقتی من اواخر ژانویه ورود مردم از چین به آمریکا را ممنوع کردم، جو بایدن خواب‌آلود (و نمایندگانش) عصبانی شدند. او مرا "بیگانه‌هراس" خطاب کرد و وقتی ۴۴ هزار نفر را از چین به آمریکا آوردیم همانقدر عصبی شد تا اینکه به او گفتند آن‌ها شهروندان آمریکا بودند که به وطن بازگشتند. او بعدا عذرخواهی کرد.

 

ترامپ در پیام دیگری نوشت: در پنجاه سال گذشته هیچ کس به اندازه جو بایدن خواب‌آلود در قبال چین ضعیف نبوده است. او پشت فرمان خوابش برده بود. او هر چیزی که آن‌ها (چینی‌ها) می‌خواستند به آن‌ها داد، از جمله توافق‌های تجاری افتضاح. من در حال پس گرفتن همه آن‌ها هستم.

 

رییس جمهوری آمریکا که پیشتر با چینی توصیف کردن ویروس کرونا تنش‌های میان واشنگتن و پکن را در بحبوبه شیوع این ویروس افزایش داده، بار دیگر در بزرگنمایی اقدامات دولت خود برای کنترل شیوع کووید۱۹، برای نام بردن از آن گفت: کووید۱۹ که گاهی اوقات از آن به «ویروس چین» تعبیر می‌کنند.

 

حملات لفظی میان آمریکا و چین پیشتر براساس تفاهمی برای برگزاری نشست آنلاین سران گروه بیست و همکاری برای مقابله با کرونا متوقف شده بود، اما چندی نکشید که بار دیگر ترامپ و مقام‌های دولتش به اتهام‌افکنی علیه پکن ادامه دادند.

 

رییس جمهوری آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه او بارها گفته‌اند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین شیوع یافته، اما پکن این اتهام را رد کرده و سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که واشنگتن هیچ شواهدی در این باره ارایه نداده است.

 

ترامپ همچنین چین و سازمان جهانی بهداشت را به تبانی و تعلل در اطلاع‌رسانی به موقع درباره کووید۱۹ و همچنین پنهان‌کاری درباره جزئیات و امکان شیوع آن متهم کرده است. او با طرح این اتهام‌ها سهم آمریکا از بودجه این سازمان را قطع کرد اما بعد تحت فشارهای بین‌المللی مجبور به پرداخت بخشی از آن شد.

 

رییس جمهوری آمریکا همچنین پیشتر در صفحه توییتر خود به سخنگوی وزارت خارجه چین نیز حمله و او را به دروغ‌پراکنی متهم کرد و نوشت: چین در حال اجرای کمپین گسترده‌ای از دروغ‌پراکنی است چراکه از پیروزی جو بایدن خواب‌آلود در رقابت ریاست جمهوری ناامید شده‌اند و می‌دانند دیگر امکان ادامه کلاهبرداری از ایالات متحده را همچنانکه چندین دهه تا پیش از ریاست جمهوری من انجام می‌دادند، ندارد.

 

دموکرات‌ها ترامپ را متهم می‌کنند که با حمله به چین و سازمان جهانی بهداشت قصد منحرف کردن افکار عمومی از بی‌کفایتی دولتش در مقابله با کرونا را دارد.

 

از زمان آغاز شیوع کووید۱۹ در آمریکا تاکنون یک میلیون و ۷۰۶ هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و انتظار می‌رود آمار مرگ‌ومیر از پیش‌بینی‌های اولیه مقام‌های بهداشتی ایالات متحده بسیار فراتر رود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------