پلوسی: با ترامپ، تمامی راه‌ها به پوتین ختم می‌شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
به دنبال انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه روسیه به صورت محرمانه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان "جایزه" پیشنهاد داده، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از دونالد ترامپ به خاطر سرسپردگی‌ به دولت مسکو انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پولتیکو، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: همان طور که قبلا نیز به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته‌ام، با او تمامی راه‌ها به پوتین ختم می‌شود. نمی‌دانم روس‌ها به لحاظ سیاسی، شخصی و یا مالی چه چیزی علیه ترامپ دارند.

 

وی افزود: من از این وضعیت بی‌اطلاع هستم و از نهادهای ذی‌ربط می‌خواهم در این خصوص به کنگره گزارشی دهند. این خیلی بد است و بدین ترتیب، این رئیس جمهور با روس‌ها مواجهه نخواهد شد.

 

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، پیشنهاد ادعایی اعطای جایزه در بحبوحه مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ دیرینه افغانستان مطرح شده‌ است و یافته‌های اطلاعاتی به دست دونالد ترامپ رسیده و شورای امنیت ملی کاخ سفید این مساله را در یک نشست فوری اواخر مارس مورد بررسی قرار داده است؛ ادعایی که ترامپ رد می‌کند.

 

قانون‌گذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواستار پاسخ‌هایی به این مساله هستند. لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی تاکید کرد که انتظار دارد دولت واشنگتن این ادعاها را جدی بگیرد. باب منندز، سناتور دموکرات نیز گفته که سنا باید درباره اعمال تحریم‌هایی جدید علیه روسیه رای‌گیری کند.

 

این در حالی است که ترامپ شامگاه یکشنبه در توییتی نوشت: جامعه اطلاعاتی به من اطلاع داد که آن‌ها این گزارش‌ها را معتبر ندانستند و بنابراین آن‌ها را به من یا مایک پنس (معاون رئیس‌جمهوری آمریکا) گزارش ندادند. احتمالا یک حقه ساختگی دیگر درباره روسیه است، شاید یکی دیگر از اخبار جعلی نیویورک‌ تایمز که می‌خواهد جمهوری‌خواهان را بد جلوه بدهد.

 

سخنگوی طالبان نیز این گزارش روزنامه نیویورک تایمز را رد کرده و سفارت روسیه نیز در توییتی تاکید کرد که این گزارش مملو از اتهامات بی‌پایه و اساس است.

 

پلوسی با اشاره به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی و دعوت ترامپ از پوتین برای شرکت در نشست گروه هفت، گفت: لیست بلند بالایی از چشم‌پوشی‌های ترامپ در خصوص روسیه وجود دارد.

   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------