ارتش یمن: تأسیسات نفتی و پایگاههای نظامی سعودی را با موشک‌ بالستیک و پهپاد هدف قرار دادیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ارتش یمن
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن تأسیسات نفتی و پایگاههای نظامی دولت سعودی با موشک‌های بالستیک و پهپاد خبر داد.

به گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه‌ای به شرح عملیات وسیع بامداد امروز (دوشنبه) علیه تأسیسات نفتی و مواضع نظامی عربستان سعودی پرداخت.

 

به نوشته وبگاه المسیره، وی گفت که نیروهای مسلح یمن در یک عملیات وسیع، تعدادی از پایگاهها و تأسیسات حیاتی و نظامی دشمن سعودی را در مناطق «جیزان»، «نجران» و «عسیر» در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

 

در این حملات که به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی صورت گرفت، آشیانه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه «خمیس مشیط» و فرودگاههای «ابها»، «جیزان» و «نجران» هدف قرار گرفت.

 

همچنین تأسیسات بزرگ نفتی در منطقه صنعتی «جیزان» به دقت در هم کوبیده شد و به گفته «یحیی سریع» این حملات در پاسخ به «جنایت‌های دشمن» که آخرین آن جنایت استان «حجه» بود (+) و ادامه محاصره و همچنین همزمان با سالروز جنایت «تنومه» انجام شد.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از حمله به پایگاه نظامی «تداوین» در استان «مأرب» به هنگام نشست فرماندهان سعودی با عناصر وابسته به دولت مستعفی خبر داد و گفت که در این حمله دهها تن کشته و زخمی شده‌اند.

 

یحیی سریع با تأکید بر ادامه «دفاع مشروع» گفت که این حملات تا تحقق آزادی و استقلال یمن انجام خواهد شد و نیروهای مسلح یمن تردیدی در اجرای عملیات‌های «دردناک» در آینده نیز نخواهند داشت.

 

برخی کاربران سعودی بامداد امروز از شنیده شدن صدای انفجار در شهرهای خمیس مشیط و ابها در عربستان سعودی خبر دادند و نوشتند که صدای این انفجارها بسیار مهیب بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------