بررسی دقیق فعالیت‌های هسته‌ای عربستان از سوی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مطرح کرد که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی دقیق همکاری هسته‌ای چین و عربستان می‌باشند تا بدانند که آیا این همکاری می تواند به طور مخفیانه به توان عربستان برای تولید تسلیحات هسته ای بیانجامد.

 به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، سرویس های اطلاعاتی(آمریکا) در حال بررسی دقیق این هستند که ببینند آیا همکاری عربستان سعودی با چین برای توسعه در زمینه دانش هسته ای سرپوشی برای فرآوری اورانیوم و حرکت به سمت تولید یک سلاح(هسته ای) است. 

 

آژانس های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی دقیق عربستان سعودی برای بالا بردن توانش در تولید سوخت هسته ای می باشند که می‌تواند این کشور را در مسیر تولید تسلیحات هسته ای قرار دهد.

 

طبق گفته مقامات آمریکایی، آژانس های جاسوسی در هفته های اخیر یک تحلیل محرمانه را درباره اقدامات فعلی در داخل عربستان سعودی و در همکاری با چین در راستای ایجاد ظرفیت صنعتی لازم برای تولید سوخت هسته ای منتشر کرده اند. این تحلیل هشدارها را افزایش داده است که ممکن است اقداماتی مخفیانه از جانب عربستان سعودی و چین برای  تولید اورانیوم غنی نشده به شکلی که بعدا بتوان آن را برای سوخت تسلیحات هسته ای غنی سازی کرد، در کار باشد.

 

بخشی از این تحقیقات نشان می دهد که آن ها(آژانس های اطلاعاتی) یک بنای تازه تکمیل شده را نزدیک یک محل تولید صفحه های خورشیدی در ریاض پایتخت عربستان سعودی شناسایی کرده اند که برخی تحلیل گران دولتی و کارشناسان خارجی گمان می کنند ممکن است این بنا یکی از چند تاسیسات هسته ای اعلام نشده باشد.

 

مقامات آمریکایی گفته اند که تلاش عربستان سعودی هنوز در مراحل اولیه است و تحلیلگران اطلاعاتی هنوز به نتایج قطعی درباره برخی تاسیسات تحت بررسی نرسیده اند. به گفته این مقامات، حتی اگر عربستان سعودی تصیمیم بگیرد یک برنامه هسته ای با اهداف نظامی را در پیش بگیرد، سال ها زمان می برد تا بتواند تنها یک کلاهک هسته ای تولید کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------