ترامپ: نامزدی جمهوری‌خواهان را به صورت زنده از کاخ سفید می‌پذیرم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس جمهور آمریکا گفت، طی هفته آینده طی یک سخنرانی زنده در کاخ سفید، نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای دومین دوره را می‌پذیرد و برنامه‌هایی را مورد تأیید قرار داد که انتقاداتی را از سمت دموکرات‌ها و حتی برخی از همراهان جمهوری‌خواه او، به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ که در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نوامبر، از جو بایدن دموکرات عقب است، هفته گذشته به "نیویورک پست" گفت احتمالاً نامزدی حزب جمهوری‌خواه را از چمن‌زار کاخ سفید بپذیرد؛ "جایی که حس خوبی به او می‌دهد".

 

همه‌گیری ویروس کرونا هر دوی این احزاب سیاسی را مجبور کرده کنوانسیون‌های بین‌المللی خود را به طور کامل بازنگری کنند. علاوه بر گردهمایی حضوری دموکرات‌ها که برنامه‌ریزی شده در شهر "میلواکی"، ایالت "ویسکانسین" برگزار شود، آن‌ها برای چهار شب سخنرانی و رویداد مجازی نیز، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

زمانی که ترامپ در حال سخنرانی کارزار خود در شهر "اوشکوش"، ایالت ویسکانسین بود، از دموکرات‌ها بابت پیش‌ضبط برخی از سخنرانی‌ها انتقاد کرد.

 

وی در این باره گفت: "ما پنج‌شنبه بعد یک سخنرانی واقعی خواهیم داشت و شما آن را زنده از کاخ سفید خواهید شنید. ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم". سخنرانی او برای آخرین روز کنوانسیون هفته آینده جمهوری‌خواهان، برنامه‌ریزی شده است.

 

دموکرات‌ها ترامپ را به سیاسی کردن محل سکونت تاریخی خود متهم کرده‌اند. "نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر منتخب دموکرات‌ها گفت ترامپ بار دیگر با استفاده از کاخ سفید برای یک رویداد سیاسی، موجب تنزل آن شده است.

 

ترامپ اصرار دارد که برنامه‌های او "مصوبه هَچ ۱۹۳۹"- که کارمندان دولتی را از استفاده از اختیار رسمی برای دخالت در نتیجه انتخابات بر حذر می‌دارد-، نقض نمی‌کند؛ چرا که این قانون شخص رئیس جمهور را معاف کرده است.

 

متخصصان حقوقی می‌گویند، حتی اگر ترامپ از این قانون معاف باشد هم، فعالیت‌های مرتبط با کنوانسیون حزبی در کاخ سفید همچنان ممکن است کارمندان دولت را در معرض خطر نقض آن قرار دهد.

 

برنامه پرکار کارزار ترامپ این هفته شکستن یک سنت را به نمایش می‌گذارد؛ نامزدهای یک حزب معمولاً فعالیت‌های خود را در هفته کنوانسیون رقیب خود، محدود می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------