امارات: قرارداد تسلیحات پیشرفته روی میز مذاکره با اسرائیل و آمریکا است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,امارات
یک مسوول اماراتی برجسته اعلام کرد، قراداد تسلیحات پیشرفته در مذاکرات سه جانبه با آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رسانه اسرائیلی "کان" گفتگوی کوتاهی با یک مسوول اماراتی که نامش را اعلام نکرد، انجام داد و وی گفت، قرارداد هواپیماهای پیشرفته ای که امارات از آمریکا درخواست کرده در این مذاکرات سه جانبه بررسی خواهد شد.

 

این مسوول گفت، طی سالهای اخیر امارات به دنبال تسلیحات پیشرفته آمریکا بوده و توافق صلح با رژیم صهیونیستی را "پرش به جلو" برای دستیابی به این تسلیحات پیشرفته می داند.

 

پیش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت از وجود یک بند محرمانه در توافف امارات و اسرائیل پیرامون تجهیز ابوظبی به جنگنده‌های "اف ۳۵" آمریکا و پهپهادهای پیشرفته رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

 

این روزنامه نوشت، این بند به شدت محرمانه است و علنی نشده است و به گفته منابع آمریکایی و اماراتی ارزش این قراداد به ۱۰ میلیارد دلار می رسد.

 

در پی انتشار این خبر دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد چنین بندی در توافق سازش با امارات نیست و تغییری در دیدگاه تل آویو درباره فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه ایجاد نشده است.

 

دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۱۳ اوت اعلام کرد، امارات و رژیم صهیونیستی به یک توافق "تاریخی" صلح دست یافته اند و به این ترتیب امارات نخستین کشور حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی پس از اردن و مصر است که با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------