دادگاه استیناف آمریکا حکم به ارائه سوابق مالی ترامپ داد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دادگاه استیناف آمریکا
دونالد ترامپ که از زمان آغاز کارزار انتخاباتی خود در تابستان ۲۰۱۵ تا به امروز، در اقدامی نادر و خلاف قانون، از ارائه اظهارنامه مالیاتی خود خودداری ورزیده، اما سرانجام دادگاه استیناف آمریکا بر ارائه سوابق مالی وی مهر تایید زد. 

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد: «دادگاه استیناف حوزه دوم آمریکا» - دادگاهی بالاتر از دادگاه های ناحیه آمریکا بوده و ایالت های ورمونت، نیویورک و کنتیکت را شامل می شود – درباره ارائه اظهارنامه های مالیاتی و سوابق تجاری و مالی ترامپ به دادستانی ناحیه منهتن نیویورک حکم داد.

 

سی ان ان نوشت: البته دادگاه استیناف حوزه دوم آمریکا فرصتی را برای اجرایی شدن آن  تعیین کرد که اول سپتامبر (۱۱ شهریور) موعد استماع ارائه این اسناد از سوی وکلای ترامپ خواهد بود.

 

بنابراین گزارش، دادستانی ناحیه منهتن نیویورک سال گذشته خواستار ارائه اسناد مالی هشت سال گذشته مربوط به شخص دونالد ترامپ و فعالیت های تجاری واقتصادی   وی شد که این درخواست از سوی وکلای ترامپ رد شده بود.

 

این شبکه خبری آمریکایی افزود: قاضی روز پنجشنبه گذشته  (۳۰ امردادماه) حکم به محق بودن ارائه اسناد مالی و مالیاتی ترامپ و شرکت های تابعه وی داد و این که دادستان های نیویورک اجازه دسترسی به سوابق حساب های مالی ترامپ برای تحقیقات در این زمینه را دارند.

 

این گزارش حاکی است، حکم دادگاه استیناف خواستار ارائه سوابق شرکت های وابسته به ترامپ، «سازمان ترامپ» و بسیاری دیگر از شرکت های مرتبط به نهادهای زیرمجموعه ترامپ شده است.

 

سی ان ان افزود: در دادخواست دادگاه آمده است که ارائه سوابق مالی و مالیاتی ترامپ تنها مربوط به ایالت نیویورک نبوده بلکه دیگر شرکت ها و فعالیت های تجاری و اقتصادی ترامپ در ایالت های فلوریدا، کالیفرنیا و همچنین خارج از آمریکا و سایرکشورها همچون ترکیه، کانادا، اندونزی و شهر دوبی در امارات نیز می شود.

 

تمامی روسای جمهوری آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی خود موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود بطور علنی هستند، تعلل در این زمینه تاثیر به سزایی در بر داوطلب ریاست جمهوری آمریکا داشته و عدم ارائه آن در واقع نقض قانون به شمار رفته و در آمریکا این امر جرم محسوب می شود، دادستانی منهتن و نمایندگان کنگره آمریکا تا به امروز دونالد ترامپ را به پنهان کاری و فرار مالیاتی متهم کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------