ترامپ: ۷ یا ۸ کشور عربی دیگر با اسرائیل صلح میکنند/توافق نفتی با کردهای سوریه محتمل است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور آمریکا
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی که جمعه برگزار شد گفت: ۷ یا ۸ کشور عربی دیگر هم با اسرائیل توافق عادی سازی روابط امضا میکنند که ازاین تعداد چند کشور در خاورمیانه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی در پی دیدارش با شیخ ناصر صباح الاحمد الجابر، پسر بزرگ امیر کویت مدعی شد: ۷ الی ۸ کشور دیگر هم به امضا کنندگان توافق صلح با اسرائیل ملحق خواهند شد و ممکن است کویت هم در نهایت به این  کشورها بپیوندد.

 

ترامپ درباره طالبان افغانستان نیز گفت:" با طالبان به خوبی تعامل میکنیم.آنها بسیار محکم ، بسیار باهوش و بسیار سرنوشت ساز هستند ، اما شما می دانید که ۱۹ سال از آغاز جنگ می گذرد و آنها صریحاً از جنگ خسته شده اند."

 

مارک میدز، کارمند ارشد کاخ سفید روز جمعه گفت که کشورهای دیگری در خاورمیانه و خارج از آن احتمالا در آینده ای قابل پیش بینی گام مشابه امارات و بحرین بردارند.

 

میدز اعلام کرد که پنج کشور دیگر "به طور جدی" در حال پیوستن به "توافق ابراهیم" هستند که بر اساس آن صلح بین اسرائیل از یک طرف و امارات و بحرین از طرف دیگر برقرار شد.

 

این مقام آمریکایی اسامی این کشورها را فاش نکرد و فقط گفت سه کشور منطقه ای و دو کشور خارج از خاورمیانه هستند.

 

ترامپ که به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات ماه نوامبر است ، مشتاق پایان دادن به طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا است و دولت او تمایل دارد که از این امر به عنوان راهی برای افزایش شانس دستیابی به توافق صلح در افغانستان استفاده کند.

 

ایالات متحده در تلاش است نیروهای خود را تا ماه مه ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند. دولت افغانستان و طالبان پس از مراسم افتتاحیه با حضور مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده اولین جلسه رسمی خود را به عنوان بخشی از مذاکرات صلح در روز دوشنبه برگزار کردند.

 

درباره سوریه نیز رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده احتمالا در مورد مسئله میادین نفتی در شرق سوریه با کردها گفتگو کند.

 

وی گفت: ممکن است درمورد نفت در سوریه با کردها به توافق برسیم. "

 

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "من موفق شدم نفت را پس انداز کنم." ما نیروهایی داریم که از نفت محافظت می کنند در حالی که ما در خارج از سوریه هستیم. این احتمال وجود دارد که ما در مورد نفت با کردها گفتگو کنیم و خواهیم دید که چگونه پایان خواهد یافت و سپس سوریه را ترک خواهیم کرد."

 

ترامپ هیچ توضیحی در مورد جزئیات این گفتگوی احتمالی، احزاب احتمالی شرکت کننده در آن و یا هیچ تاریخی برای آنها ارائه نداده است.

 

رئیس جمهور آمریکا از خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داده بود ، در حالی که برخی نیروها برای "محافظت" از تاسیسات نفتی و اطمینان از درآمد کردها از کردها ، در شرق سوریه باقی می مانند.

 

در اواخر ماه ژوئیه لیندزی گراهام سناتور آمریکایی اعلام کرد که توافق نامه ای بین یک شرکت آمریکایی و کردها در شمال شرقی سوریه در مورد توسعه میادین نفتی در منطقه منعقد شده است.

 

وی تأکید کرد بر اینکه حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق کاهش می یابد و کمتر از ۴ هزار سرباز در افغانستان باقی می مانند.

 

ترامپ در مورد انتخابات آینده بار دیگر گفت: "ارسال برگه های رای گیری از طریق پست عادی منجر به تقلب در نتایج انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد."

 

ترامپ همچنین در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید فاش کرد که "پیشرفت زیادی در کشف واکسن برای مقابله با ویروس کرونا حاصل شده است."

 

رئیس جمهور آمریکا ، جو بایدن ، رقیب دموکرات خود در انتخابات را متهم کرد که تلاش می کند "تلاش های ما برای پیشبرد رسیدن به یک واکسن قابل اعتماد را تضعیف کند".

 

ترامپ همچنین اظهار داشت که "واکسن با تکیه بر ارتش ظرف ۲۴ ساعت پس از تأیید توزیع خواهد شد و ما تا پایان سال جاری ۱۰۰ میلیون دوز تولید خواهیم کرد و اطمینان خواهیم داد که تا آوریل سال آینده به کل مردم ایالات متحده می رسد."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------