آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

مکرون خواستار همکاری مشترک با بایدن شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,

 

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه خواستار همکاری مشترک با دولت جدید بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده پیرامون منافع و اولویت های مشترک از جمله در زمینه تغییرات آب و هوایی، بهداشت جهانی، امنیت بین المللی و اقدامات موثر چندجانبه گرایی شد.

 

 رئیس جمهوری فرانسه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: من با جو بایدن تماس گرفتم تا پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تبریک بگویم؛ ما برای ارتقا اولویت های مشترک از جمله تغییرات آب و هوایی، بهداشت جهانی، امنیت بین المللی و اقدامات موثر چندجانبه گرایی، کارهای زیادی داریم تا با یکدیگر انجام دهیم.

 

تیم انتقال بایدن- هریس سه شنبه شب تماس هایی با رهبران آلمان، فرانسه، انگلیس و ایرلند برقرار کرد و از آنان بابت حمایت از پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ قدردانی کرد.

 

بایدن در تماس با مکرون از ارسال پیام تبریک پاریس به وی تشکر و در مورد تقویت روابط میان فرانسه و آمریکا اظهار امیدواری کرد.

 

وی در ادامه به تقویت روابط فرا آتلانتیکی از طریق ناتو و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

 

رییس جمهوری منتخب آمریکا همچنین درمورد طیف وسیعی از منافع مشترک میان دو کشور از جمله مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و امنیت بهداشت جهانی به گفت و گو پرداخت.

 

بایدن همچنین در گفت و گو با مکرون آمادگی خود را برای همکاری در زمینه چالش های جهانی از جمله امنیت و توسعه در آفریقا، درگیری ها در اوکراین و سوریه و برنامه هسته ای ایران ابراز کرد.

 

پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز به سرعت به جمع مقامات کشورهایی پیوست که پیروزی بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

 

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «آمریکایی ها رئیس جمهوری خود را انتخاب کرده اند. تبریک به جو بایدن و کامالا هریس.»

 

مکرون در بخش دیگری از توییت خود افزود: «ما برای غلبه بر چالش های امروز باید کارهای زیادی انجام دهیم. بیایید با هم همکاری کنیم.»

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------