آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

تدارک کره شمالی برای برگزاری کنگره بزرگ حزب حاکم در بحبوحه کرونا و تنگناهای اقتصادی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی
رهبر کره شمالی با دشوارترین چالش‌ حکومت ۹ ساله خود روبرو است: او ماه آینده باید کنگره عظیم حزب کارگر را برگزار کرده و تلاش کند با جذب وفاداران و حمایت‌های مردمی بیشتر، سیاست‌های اقتصادی و خارجی جدیدی را به اجرا بگذارد.  

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، محدودیت‌های کرونایی که حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را در عرصه عمومی محدود کرده‌؛ زنگ‌خطرها برای اقتصاد شکننده کشورش با بسته شدن مرزها به دلایل مربوط به همه‌گیری و بلایای طبیعی و رفتن رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود عاشق اوست، روزهای چندان روشن و خوشایندی را برای این رهبر جوان کره شمالی نوید نمی‌دهند.

 

اگرچه تعداد افرادی که قدرت کیم را زیر سوال ببرند، زیاد نیستد اما امکان بدتر شدن اوضاع وجود دارد، به‌خصوص اگر دنیا نتواند راهی سریع برای برون‌رفت از بحران کووید ۱۹ پیدا کند. قرنطینه خودتحمیلی کره شمالی طولانی‌تر شده و احتمالاً شرایط را برای طوفان اقتصادی تمام و کمال که بازارهای غذا و داد و ستد را بی‌ثبات می‌کند و در میان عموم ترس به راه می‌اندازد، مهیا می‌سازد.

 

کنگره حزب کارگر کره شمالی، که اولین نشست در ۵ سال گذشته است، ارگان عالی تصمیم‌گیری حزب است. در کنگره ۲۰۱۶، کیم با تأکید مجدد بر تعهد خود به توسعه سلاح‌های هسته‌ای و اعلام برنامه رشد اقتصادی بلندپروازانه، خود را فردی پیشرو نشان داد. ۵ سال بعد، متخصصان می‌گویند کیم گزینه‌های زیادی غیر از فشار بیشتر به مردم خود برای صبر و کار بیشتر، ندارد.

 

"هونگ مین"، تحلیلگر مؤسسه اتحاد ملی کره در سئول می‌گوید: در جزییات؛ واقعاً موضوع جدیدی مربوط به توسعه اقتصادی که کره شمالی بتواند در کنگره ارائه دهد، وجود ندارد. این کشور تا زمانی که همه‌گیری کووید ۱۹ ادامه پیدا کند، به بستن مرزهای خود ادامه خواهد داد و تحریم‌های بین‌المللی هم ادامه پیدا می‌کنند، بنابراین فضای قابل توجهی برای موفقیت وجود ندارد.

 

کیم امسال را بعد از فروپاشی دیپلماسی پرمخاطره‌اش با دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ به خاطر امتناع آمریکا از ارائه تخفیف در تحریم‌های اضافی در ازای اقدامات محدود خلع سلاح، با اعلام "موفقیت جبهه‌ای" علیه تحریم‌های تنبیهی سازمان ملل آغاز کرد.

 

اما انگیزه کیم با شکست فوری مواجه شد. کره شمالی بعدتر در ژانویه ۲۰۲۰ ناچار شد مرزهای بین‌المللی خود، از جمله مرز با چین را که بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور است، بعد از ظهور کووید ۱۹ در چین، ببندد.

 

در نتیجه تعطیلی مرزها، حجم تجارت کره شمالی با چین در ده ماهه نخست امسال تا ۷۵ درصد کاهش پیدا کرد. این موضوع به کاهش مواد خام انجامید و نرخ بهره‌برداری از کارخانه کره شمالی را به پایین‌ترین سطح خود از زمان به قدرت رسیدن کیم در اواخر سال ۲۰۱۱ رساند.

 

مؤسسه مطالات خاور دور مستقر در سئول، در گزارشی نوشت: طی کنگره ماه آینده، کره شمالی احتمالاً فراخوان دیگری برای "موفقیت جبهه‌ای" خواهد داد تا قدرت داخلی خود را تقویت کند و اقتصادی متکی به خود بسازد. اما تا زمانی که همه‌گیری ادامه پیدا کند، کره شمالی باید ضمن تمرکز بر تلاش‌های ضدویروس خود، به اهدافی با بلندپروازی کمتر اکتفا کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------