سناتور آمریکایی: عربستان به شکنجه پایان دهد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سناتور آمریکایی
کریس مورفی در واکنش به حکم دادگاه سعودی برای یک زن فعال مدنی در عربستان از ریاض خواست به آزار سیاسی و شکنجه پایان دهد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی، در پیامی توئیتری درباره صدور حکم زندان برای فعال مدنی عربستان  از ریاض خواست به سیاست شکنجه شهروندان خود پایان دهد.

 

او در توئیترش نوشت: عربستان سعودی می‌توانست برای نشان دادن حسن نیت خود به دولت بایدن که به زودی کار خود را شروع می‌کند، به شکنجه و آزار سیاسی لجین الهذلول پایان دهد، اما به جای این کار او را به علت اینکه خواست زنان حق رانندگی داشته باشند به ۶ سال زندان محکوم کرد.

 

روز گذشته دادگاه سعودی لجین الهذلول 31 ساله و فعال  معدنی حقوق حقوق زنان را به حدود شش سال زندان محکوم کرد. الهذلول در سال ۲۰۱۸ به همراه دوازده فعال دیگر دستگیر و بازداشت شد. این افراد برای حقوق زنان از جمله حق رانندگی مبارزه می‌کردند.

 

مقامات سعودی پیش از این گفته بودند این دستگیری‌ها به ظن آسیب رساندن به منافع سعودی و حمایت از عناصر متخاصم در خارج صورت گرفته است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد اتهامات علیه این فعال را جعلی خوانده و خواستار آزادی فوری او در اوایل ماه جاری بودند.

 

گروه‌های مدافع حقوق همچنین گفته‌اند که برخی از زنان از جمله «الهذلول»، ماه‌ها در سلول انفرادی بودند و مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته و با شلاق و برق گرفتگی شکنجه شده‌اند. مقامات سعودی ادعا‌های شکنجه را رد کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------