آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دادگاه استیناف آمریکا هم درخواست انتخاباتی از مایک پنس را رد کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
یک دادگاه استیناف فدرال روز شنبه با درخواست یک جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا برای مجوز دادن به مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا به منظور تغییر پیروزی انتخاباتی سوم نوامبر جو بایدن به نفع دونالد ترامپ مخالفت کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دادگاه متشکل از سه قاضی در حکمی کوتاه، تصمیم روز جمعه یک قاضی فدرال برای رد درخواست "لویی گومرت" از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی را تایید کرد. این نماینده استدلال می‌کرد که مایک پنس این قدرت را دارد که پیروزی بایدن را در زمانی که کنگره روز چهارشنبه برای تایید نتایج تشکیل جلسه می‌دهد، باطل اعلام کند.  

 

دونالد ترامپ از اذعان به شکست مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرده و به وقوع تقلب انتخاباتی گسترده اشاره دارد. با این حال، ده‌ها مقام انتخاباتی و قضات سراسر این کشور ادعاهای ترامپ را مردود دانسته‌اند.

 

براساس سیستم آمریکا، ریاست جمهوری از طریق کالج الکترال تعیین می‌شود و آرای الکترالی به ایالت ها و واشنگتن دی.سی تعلق می‌گیرد. بایدن با اختلاف بیش از هفت میلیون رای در آرای مردمی برنده شد و با کسب ۳۰۶ رای الکترال مقابل ۲۳۲ رای دونالد ترامپ به پیروزی قاطع رسید. براساس قوانین آمریکا، کنگره باید در روز ششم ژانویه رسما آرای الکترال را شمارش کند.

 

گومرت از سناتورهای جمهوری‌خواه اهل تگزاس و متحد سرسخت ترامپ، با طرح درخواستی تاکید کرد که مایک پنس باید به عنوان رئیس سنا نتایج آرای الکترال را رد کند. اما قاضی "جرمی کرنودل" که از طرف ترامپ هم منصوب شده، روز جمعه حکم داد که شاکیان از مستندات محکمی برای طرح دعوی برخوردار نیستند. دادگاه استیناف منطقه پنجم آمریکا هم که همگی از سوی رهبران جمهوریخواه تعیین شده‌اند، با این حکم موافقت کردند.

 

در همین حال یازده سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به رهبری تد کروز در نظر دارند با نتایج کالج الکترال برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در جلسه ششم ژانویه در کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن مخالفت کنند.

 

مایک پنس هم از این تلاش قانونگذاران آمریکایی برای "ابراز مخالفت" استقبال کرده است. "مارک شورت"، رئیس دفتر پنس در بیانیه‌ای گفت: معاون رئیس جمهوری آمریکا همچون میلیون‌ها آمریکایی درباره تقلب و تخلف در انتخابات گذشته نگران است. معاون رئیس جمهوری آمریکا از تلاش اعضای مجلس نمایندگان و سنا برای استفاده از اختیاراتشان و ابراز مخالفت و ارائه مستنداتی به کنگره و مردم آمریکا در ششم ژانویه استقبال می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------