ممانعت ترامپ از ورود رئیس کارکنان مایک پنس به کاخ سفید



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
منابع خبری از ممانعت دونالد ترامپ از ورود رئیس کارکنان مایک پنس به کاخ سفید خبر دادند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازبیزینس اینسایدر، خبرنگار بلومبرگ گزارش داد پس از انتقاد دونالد ترامپ از پنس بخاطر مخالفت با تلاش به منظور معکوس کردن نتیجه انتخابات، از ورود «مارک شورت» (Marc Short) رئیس کارکنان مایک پنس به کاخ سفید جلوگیری به عمل آمده است.

 

بر اساس این گزارش، مارک شورت گفته است ترامپ به این دلیل از ورود او ممانعت کرده که وی به پنس ( در خصوص مخالفت با نظر ترامپ) مشورت داده بود.

 

بیزینس اینسایدر در ادامه اعلام کرد مارک شورت به درخواست این پایگاه برای اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

 

پیشتر ترامپ از مایک پنس، معاون خود خواسته بود تا نتیجه انتخابات را در کنگره به چالش بکشد؛ هر چند معاون رئیس جمهور قدرت یکجانبه‌ای برای انجام چنین کاری ندارد.

 

دیشب همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا جهت تأیید رسمی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هواداران دونالد ترامپ با یورش به ساختمان کنگره، زمینه آشوب و هرج و مرج را فراهم کردند.

 

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا اعلام کرد: «مردم نتایج انتخابات را تعیین می‌کنند نه کنگره. اقدامات جمهوری‌خواهان، ما و مردم آمریکا را به دردسر انداخته است.»

 

ترامپ در واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفت «عقب ننشسته ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده ام!»

 

حوادث شب گذشته واکنش‌های جهانی نیز در بر داشت. اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث آمریکا اعلام کرد: دموکراسی آمریکا تحت محاصره است و باید به نتایج انتخابات احترام گذاشت

 

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به حوادث رخ داده گفت: من تاسف خود را از وقایعی که واشنگتن شاهد آن بوده ابراز می‌دارم و سیاستمداران می‌بایستی طرفداران خود را به جلوگیری از خشونت و نیز احترام به روند دموکراتیک ملزم سازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------