درخواست کویت برای عضویت دائم در شورای امنیت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,شورای امنیت سازمان ملل
کویت به نمایندگی از کشور‌های عربی خواستار عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین، کویت به نمایندگی از کشور‌های عربی، اختصاص و واگذاری کرسی دائم به اعراب در شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد.

 

بر این اساس، منصور العتیبی، نماینده دائم کویت در سازمان ملل به نمایندگی از گروه عربی، در اولین جلسه هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد نمایندگی عادلانه موجب می‌شود یک نمایندگی متناسب عربی در کرسی‌های شورای امنیت وجود داشته باشد.

 

العتیبی گفت: خواسته‌های گروه عربی براساس معیار‌های عینی نظیر تراکم جمعیت و تعداد کشور‌های عربی در سازمان ملل است ضمن آنکه بخش بزرگی از کار شورا و موضوعات در دستور کار آن مربوط به منطقه عربی است، که به داشتن نمایندگی در شورای امنیت نیاز دارد.

 

وی تاکید کرد: گروه عربی به دستیابی به اصلاحات واقعی و جامع شورای امنیت، بویژه به عنوان اصلی‌ترین نهاد که حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر اساس منشور سازمان ملل متحد عهده دار است، پایبند خواهد بود.

 

شورای امنیت دارای ۱۵ کرسی است که ۱۰ کرسی آن موقتی و ۵ کرسی دائمی است. چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و انگلیس عضو دائم شورای امنیت هستند که از حق وتو برخوردارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------