گفتگوی تلفنی «آنتونی بلینکن» با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین



 آنتونی بلینکن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه ایالات متحده در گفتگویی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون تدابیر لازم برای تضمین آتش بس در غزه با وی بحث و رایزنی کرد. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» روز جمعه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون تدابیر لازم برای تضمین آتش بس میان نظامیان صهیونیست و گروه‌های مقاومت فلسطین با وی بحث و گفتگو کرده است.

 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در این گفتگوی تلفنی مدعی شده است که ایالات متحده به همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان ملل برای ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه و بسیج حمایت بین المللی از بازسازی غزه متعهد است!

 

دفتر محمود عباس نیز اعلام کرد که دو طرف در مورد آخرین تحولات در فلسطین اشغالی گفتگو کردند. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت بایدن خواست تا برای توقف خشونت در قدس اشغالی و کرانه باختری، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.

 

در بیانیه دفتر تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است که محمود عباس از تلاش‌های ایالات متحده برای «ارائه کمک بشر دوستانه و بسیج حمایت بین‌المللی لازم برای بازسازی نوار غزه» قدردانی می‌کند.

 

از سوی دیگر، وزارت خارجه ایالات متحده نیز اعلام کرد که بلینکن قرار است هفته آینده برای «بحث و گفتگو پیرامون تلاش‌ها جهت بازسازی و همکاری برای ساخت آینده‌ای بهتر برای مردم اسرائیل و فلسطین» به منطقه سفر کند. بلینکن و عباس قرار است در این سفر با یکدیگر دیدار کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------