اعلام جرم دادگاه ونزوئلا علیه فعالان حقوق بشر به اتهام تروریسم



 دادگاه ونزوئلا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دادگاهی در ونزوئلا علیه سه فعال حقوق بشری به اتهام تروریسم و سایر جرایم اعلام جرم کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعلام جرم علیه "خاویر تارازونا"، مدیر سازمان غیردولتی FundaRedes و دو تن دیگر از فعالان سه روز پس از آن صورت گرفت که این گروه در نشست خبری در کاراکاس، ونزوئلا مدعی شد که اعضای دولت و گروه‌های مسلح غیرقانونی کلمبیایی با یکدیگر ارتباط دارند.

 

این گروه حقوق بشری در مستندسازی فعال است و سوءاستفاده‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی کلمبیا را در نواحی مرزی و قاچاق غیرقانونی و مین گذاری آنها را محکوم می‌کرده است.

 

"خوزه رافائل تارانزون" به همراه برادرش خاویر، "عمر دودیاس گارسیا" و "یونی رومرو" فعال حقوق بشری روز جمعه در ایالت فالکون و پس از آن دستگیر شدند که گزارش شد تیم آنها از سوی مقام‌های سرویس اطلاعات ونزوئلا و مردان ناشناس در هتل محل اقامتشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

 

رومرو چند ساعت پس از دستگیری آزاد شد. سه مرد دیگر به اتهام تحریک انزجار، خیانت و تروریسم مجرم شناخته شدند. دادگاه دستور داده که آنها باید در کاراکاس و در حبس بمانند.

 

آلونسو مدینا روآ، وکیل این فعالان حقوق بشری گفت: دفتر دادستانی ۴۵ روز زمان دارد تا به تحقیق و شفاف سازی حقایق در این باره بپردازد.

 

اتحادیه اروپا نگرانی خود را درباره این بازداشت‌ها در توئیتی اعلام کرد و خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز نوشت: گزارش درباره حضور چریک‌ها، ربوده شدن سربازان و نقض حقوق بشر، جرم نیست.

 

چندین گروه حقوق بشر ونزوئلایی و کارمندان سازمان‌های مردم نهاد بین‌المللی مانند دیده‌بان حقوق بشر نیز خواستار آزادی این افراد شده‌اند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------