آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

هیلی: طالبان آمریکایی‌ها را به گروگان گرفته| چرا کاخ سفید برخورد با آمریکایی‌ها را تکذیب می‌کند؟



تحولات افغانستان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از نحوه خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت، باورکردنی نیست که طالبان شهروندان آمریکایی را به گروگان گرفته اند.

 به گزارش ایرنا، هیلی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس در اعتراض به نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: آنها با طالبان مذاکره نمی کنند و به طور کامل تسلیم طالبان شده اند. آنها پایگاه هوایی بگرام را که مرکز اصلی ناتو بود،  تسلیم کردند.

 

هیلی در ادامه افزود: آنها ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات و سلاح تسلیم طالبان کردند که باید از آنجا خارج می کردیم. آنها مردم آمریکا را تسلیم کرده اند و در واقع نیروهای ما را قبل از خارج شدن شهروندان آمریکا بیرون کشیده اند و آنها متحدان افغان ما را رها کردند.

 

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در ادامه انتقادات خود از عملکرد دموکرات ها در دولت بایدن گفت: رییس جمهوری کاملا در برابر طالبان تسلیم شده است.

 

هیلی با حمایت از سیاست های دونالد ترامپ در خاورمیانه گفت: در چهار سال دوره ترامپ، افغانستان امن بود. ما مطمئن شدیم که تروریسم را دور نگه داشته ایم و از موقعیت قدرتمندی برخاسته ایم.

 

هیلی در حالی مدعی ایمن بودن افغانستان در زمان ریاست جمهوری سابق آمریکا است که تنها در چهار سال دولت ترامپ بیش از ۲۰ سرباز آمریکایی در جنگ افغانستان کشته شدند.

 

در مجموع باید گفت که از زمان حمله آمریکا در سال ۲۰۰۱  به افغانستان، بیش از ۲۴۰۰ سرباز آمریکایی کشته شده اند.

 

چنی: کاخ سفید برخورد با آمریکایی‌ها در افغانستان را تکذیب می‌کند

لیز چنی نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در انتقاد از نحوه خروج نیروهای کشورش از افغانستان در دولت بایدن گفت: کاخ سفید کتک خوردن و به گروگان گرفته شدن آمریکایی‌ها در افغانستان را انکار می کند.

تحولات افغانستان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا، لیز چنی دختر دیک چنی معاون جورج بوش پسر روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت، این واقعیت که ما در حال حاضر برای محافظت از آمریکایی ها به طالبان متکی هستیم و کاخ سفید آنچه را که ما می دانیم در حال رخ دادن از جمله کتک خوردن آمریکایی ها و جلوگیری از رسیدن آنها به گیت های پرواز در فرودگاه ها و احتمالاً گروگان گرفته شدن آنها است را انکار می کند.

 

چنی در پاسخ به مجری ان بی سی در مورد آنکه آیا بایدن می تواند از توافقی که ترامپ با طالبان در سال ۱۳۹۸ به امضاء رساند خارج شود گفت: من فکر می کنم در انجام دادن این کار هیچ مشکلی نیست زیرا وی نشان داده که می تواند به عنوان رییس جمهوری آمریکا از توافقنامه هایی مانند برنامه هسته ای ایران (برجام) و توافق اقلیمی پاریس که ترامپ از آنان خارج شد، بازگردد.

 

لیز چنی که در میان سیاستمداران زن در حزب جمهوریخواه عالی ترین مقام را داشت در اردیبهشت سال جاری پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل عدم پذیرش نتیجه انتخابات انتقاد کرد.

 

چنی همچنین پس از یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره از رئیس جمهوری وقت ایالات متحده انتقاد کرد.

 

آستین: هیچکس فکر نمی کرد که افغانستان در ۱۱ روز سقوط کند

لوید آستین وزیر دفاع دولت بایدن با اعتراف به نداشتن اشراف اطلاعاتی و عملیاتی در افغانستان بعد از ۲۰ سال حضور اشغال گرانه در این کشور روز یکشنبه گفت: هیچکس فکر نمی کرد که افغانستان در طول ۱۱ روز سقوط کند.

تحولات افغانستان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا، لوید رییس پنتاگون بعد از یک هفته از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: پیش بینی دقیق بسیار دشوار بود، همه اینها در بازه ای حدود ۱۱ روز رخ داد. هیچ کس پیش بینی نکرد که دولت در این مدت سقوط خواهد کرد.

 

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: ارزیابی هایی که من قبل از تصرف گروه طابان خوانده بودم تخمین زده شده بود که سقوط اففانستان یک الی دو سال و  یا حداقل چندین  ماه طول خو اهد کشید.

 

آستین تاکید کرد با پیشروی های طالبان مقامات آمریکایی تنها توانستند نظاره گر تسلیم شدن نیروهای افغان به طالبان باشند.

 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا میز یکشنبه شب در دفاع از عملکرد نچندان جالب تیمش اظهار داشت اولویت ما در کابل خروج اتباع آمریکایی از افغانستان در سریع ترین زمان ممکن است.

 

وی افزود در حال بررسی خروج متحدان افغانستانی خود که با آمریکا کار کردند و نیز دیگر گروههای در معرض خطر هستیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------