آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بلینکن با مقامات عراقی و ترکیه ای گفتگو کرد



آنتونی بلینکن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت‌گو کرده است.

به مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

 

در بیانیه‌ای که در همین ارتباط وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، گفته شده بلینکن در گفت‌وگو با صالح بر تعهد بلندمدت آمریکا به یک عراق قوی، باثبات و کامیاب تاکید کرده است.

 

وزیرخارجه آمریکا در ارتباط خود با رئیس جمهور عراق همچنین گفت: ایالات متحده به عنوان رهبر ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش و بخشی از مأموریت ناتو در عراق به آموزش، مشاوره و توانمندسازی نیروهای عراقی ادامه می‌دهد.

 

بلینکن همچنین مدعی شده که واشنگتن از تلاش‌های دولت عراق برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ۱۰ اکتبر حمایت می‌کند و از تیم نظارت بر انتخابات نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق و مأموریت نظارتی اتحادیه اروپا پشتیبانی خواهد کرد.

 

وزیرخارجه آمریکا همچنین با چاووش‌اوغلو، وزیرخارجه ترکیه درباره همکاری در افغانستان و تلاش‌های دوجانبه برای اطمینان از تخلیه امن و منظم شهروندان، متحدان و شرکای خود گفت‌وگو کرده است.

 

تماس تلفنی وزیرخارجه آمریکا با مقامات عراقی و ترکیه‌ای همزمان با افزایش انتقادات علیه او در جریان خروج از افغانستان مطرح شده است. از سوی دیگر در جریان خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان و تبعات فضاحت بار آن برای واشنگتن، دو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور خواستار استیضاح وزیر امور خارجه ایالات متحده شده اند.

 

پیشتر نیز «مارشا بلکبرن»، سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا در واکنش به حوادث روز پنجشنبه در کابل، خواستار استعفای مقامات دولت بایدن شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------