آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

تظاهرات در شهرهای مختلف افغانستان علیه طالبان | سخنگوی طالبان : احمد مسعود راهی جز تسلیم ندارد



سخنگوی طالبان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
شهرهای مختلف افغانستان در پی فراخوان احمد مسعود برای قیام علیه طالبان شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریور صحنه تظاهرات گروه‌هایی از مردم بود که شعارهایی در حمایت از جبهه مقاومت و ضد پاکستان و طالبان سر دادند. 

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد مردم شهرهایی چون کابل، مزار شریف و هرات به خیابان آمده‌اند و شعارهایی نظیر «زنده باد جبهه مقاومت»، «مرگ بر پاکستان» و «الله اکبر» سرمی‌دهند.

 

همزمان نیز گزارش‌هایی از تداوم درگیری‌ها میان نیروهای طالبان با جبهه مقاومت ملی در پنجشیر منتشر شده است.

 

احمد مسعود که به عنوان رهبر جبهه مقاومت ملی علیه طالبان شناخته می‌شود، روز دوشنبه پس از درگیری‌های شدید با طالبان که شب گذشته ادامه یافت، با انتشار پیامی از مردم افغانستان خواست که در گوشه گوشه این کشور علیه طالبان قیام کنند.

 

وی اظهار داشت: «حمله دیروز طالبان به وضوح نشان داد که نیروهای بیگانه همسو و در کنار طالبان در مقابل ملت افغانستان از دیرباز قرار داشتند و هنوز حضور دارند.»

 

اشاره مسعود به بالگردها و پهپادهایی است که شامگاه یکشنبه به بمباران مواضع جبهه مقاومت پرداختند که برخی گزارش‌ها، از جمله گزارش ایندیا تودی، این ادوات را به ارتش و استخبارات پاکستان نسبت می‌دهد.

 

سخنگوی طالبان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده است که که دیگر فرصتی برای گفت‌و گو با احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی باقی نیست.

 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «محمد نعیم وردک»، سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده است که که دیگر فرصتی برای گفت‌و گو با احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی باقی نیست.

 

سخنگوی طالبان در ادامه ادعاهای خود همچنین مدعی شده است که احمد مسعود راهی جز تسلیم شدن ندارد.

 

به ادعای محمد نعیم، طالبان دو هفته پیش پیشنهاد خود برای صلح را عرضه کرده اما احمد مسعود آن را نپذیرفته است.

 

سخنگوی گروه طالبان در عین حال مدعی شد که هدف این گروه تحقق امنیت در افغانستان است و مشکل شخصی با کسی ندارد و همگی باید طالبان را به رسمیت شناخته و به اراده مردم احترام بگذارند.

 

پیش از این، منابع خبری اعلام کرده بودند که رهبر جبهه مقاومت پنجشیر با درخواست شماری از علمای افغانستان برای برقراری آتش‌بس میان این جبهه و شبه‌نظامیان طالبان، موافقت کرده است.

 

بر اساس این گزارش، احمد مسعود اعلام کرده بود که در صورت خروج طالبان از اندراب و پنجشیر، آماده مذاکره با این گروه است.

 

این اعلام آمادگی احمد مسعود برای مذاکره پس از آن اعلام شد که شماری از علمای افغانستان، روز یکشنبه در نشستی خبری در کابل از جبهه مقاومت پنجشیر و طالبان خواسته بودند تا مشکل خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

 

به گفته این علمای افغان، جنگ جاری در این کشور موضوعیت ندارد و طرف‌های درگیر باید در خصوص آتش‌بس به توافق برسند.

 

با این حال درگیری‌ها بین طالبان افغانستان و نیروهای مبارز ملی در دره پنجشیر ادامه دارد، هرچند نیروهای مسعود آمادگی خود برای مذاکره بر سر آینده افغانستان در چارچوب یک نظام مردم سالار را اعلام کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------