آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

بایدن: هنوز خیلی مانده تا طالبان را به رسمیت بشناسیم | تکذیب دخالت پاکستان در حملات هوایی در پنجشیر



  بایدن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
همزمان با تحولات افغانستان و اعلام طالبان مبنی بر تشکیل قریب الوقوع دولت جدید در این کشور، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که تا به رسمیت شناختن این گروه و دولتش راه زیادی در پیش است. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر آنچه که وی عدم قطعیت موجود پیرامون آینده افغانستان خواند، مدعی شد که او تا تصمیم برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید این کشور فاصله زیادی دارد.

 

بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگاری در همین رابطه، گفت که تصمیمی فوری جهت آغاز به رسمیت شناختن دولت طالبان ندارد. وی تأکید کرد: هنوز خیلی مانده است.

 

دخالت پاکستان در حملات هوایی علیه مقاومت ملی در پنجشیر تکذیب شد

  بایدن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

«بابر افتخار»، سخنگوی ارتش پاکستان انتشار خبرهایی درباره حملات پهپادی این کشور در ولایت پنجشیر افغانستان را به شدت رد کرد.

 

آن چه داخل افغانستان چه در ولایت پنجشیر و چه در مناطق دیگر این کشور در حال رخ دادن است، هیچ ارتباطی به ما ندارد.

 

خبر حمایت هوایی پاکستان از طالبان کاملاً دروغ و بخشی از تبلیغات هند علیه پاکستان است، چون به طور کلی ارتش پاکستان فاقد فناوری پیچیده و پیشرفته پهپادی دوربرد است.

 

طالبان از افغان‌ها خواست تا از برگزاری راهپیمایی‌ اجتناب کنند

سخنگوی طالبان ضمن آنکه از مردم افغانستان خواست تا راهپیمایی برگزار نکنند، تاکید کرد که این کشور به تازگی بر یک بحران غلبه کرده است.

  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی نوشت: ما به تازگی از یک بحران بیرون آمده‌ایم، بنابراین از تمامی زنان و مردان و همچنین تمامی اقشار مردم می‌خواهیم تا در چنین شرایطی راهپیمایی برگزار نکنند.

 

وی اوایل روز دوشنبه گفته بود، جنگ در افغانستان پایان یافته و یک دولت جدید طی چند روز آتی تشکیل خواهد شد.

 

مجاهد همچنین تاکید کرد، ولایت پنجشیر که آخرین نقطه‌ای بود که به دست طالبان نیفتاده بود، در برابر این گروه تسلیم شده است.

 

شب گذشته شماری از مردم کابل و مزارشریف با برگزاری راهپیمایی علیه طالبان و پاکستان و در حمایت از جبهه مقاومت ملی شعار دادند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------