آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

آمریکا : هیچ حمله‌ای به مرز عراق و سوریه نکردیم | روسیه: آمریکا دنبال تقسیم سوریه است



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ائتلاف تحت امر آمریکا هرگونه بمباران نواحی مرزی عراق و سوریه را رد کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن اعلام کرد که بمباران نیروهای حشد شعبی در مرز عراق و سوریه صحت ندارد.

 

سرهنگ وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف در توئیتی نوشت: "ما تأکید می‌کنیم که هیچ حملات هوایی را در بوکمال در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ انجام ندادیم."

 

این درحالی است که خبرنگار روسیا الیوم در عراق گزارش داد که سه خودرو متعلق به حشد شعبی توسط هواپیماهای "ناشناس" در مرز عراق و سوریه بمباران شدند.

 

این حمله تلفات جانی نداشته است.

 

کانال خبری صابرین نیوز نیز نوشت که این حمله توسط جنگنده‌های اف-15 آمریکایی انجام شده و این جنگنده‌ها دست کم با چهار موشک نوار مرزی را هدف قرار داده‌اند.

 

روسیه: آمریکا دنبال تقسیم سوریه است

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت ایالات متحده به دنبال تقسیم سوریه است.

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ایالات متحده سناریویی برای تقسیم سوریه دارد ، تاکید کرد که روسیه با این امر مخالف است.

 

ریابکوف در مصاحبه با آرتی گفت: "می‌خواهم یادآوری کنم که یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی و ادامه درگیری در سوریه ، حضور غیرقانونی ایالات متحده در این کشور است."

 

وی ادامه داد: "من معتقدم که آمریکا سناریویی برای تقسیم سوریه دارد. ما با این امر مخالفیم و بر اساس قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل که بر تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد کار می‌کنیم."

 

روز سه شنبه خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی در اطراف شهر حسکه یک عملیات هلی‌برن انجام داده و دو غیرنظامی را ربودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------