دو زندانی فلسطینی فراری تسلیم اسراییل شدند/ محاصره خانه برای اجبار به تسلیم



فلسطین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نیروهای اسرائیل دو زندانی فراری را که 14 روز پیش از تونلی در زندان فوق امنیتی "جلبوع" گریخته بودند، در منطقه "جنین" دستگیر کرد. با بازداشت این 2 نفر عملیات تعقیب و گریز 6 زندانی فراری فلسطینی پایان یافت.  

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، فرار این زندانیان سیستم فوق امنیتی زندان‌های اسرائیل را تحقیر کرد و باعث خوشحالی بسیاری از فلسطینی‌ها شد.

 

"یاکوف شبتای" کمیسر پلیس اسرائیل گفت: دو تن از زندانیان فلسطینی اسرائیل و از اعضای گروه جهاد اسلامی پیش از سحر روز یکشنبه در خانه‌ای در شهر "جنین" سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری بازداشت شدند.

 

سخنگوی پلیس اسرائیل این افراد را "أيهم نايف كممجي" و "مناضل يعقوب نفيعات" معرفی کرد.

 

تظاهرات گروهی از فلسطینیان در حمایت از 6 زندانی فراری از زندان جلبوع اسرائیل- روز 11 سپتامبر (20 شهریور)/عکس رویترز

فلسطین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش "باشگاه زندانیان فلسطین" "کممجی"  35 ساله که در سال 2006 بازداشت شد قبل از فرار از زندان در حین گذراندن حبس بود.

 

"مناضل يعقوب"  26 ساله نیز در سال 2019 بازداشت شد و قبل از فرار در انتظار صدور حکم خود بود.

 

4 زندانی دیگر نیز هفته گذشته در نزدیکی شهر عرب نشین "ناصریه" (ناصره) به صورت 2 گروه دو نفره دستگیر شدند.

 

رویترز نوشت: این 6 زندانی هر کدام یا محکوم شده یا متهم به برنامه‌ریزی یا انجام حملات مرگبار علیه اسرائیلی ها هستند.

 

به گفته ساکنان ناحیه جنین، فلسطینیان این شهر صبح امروز یکشنبه با نیروهای اسرائیل که برای بازداشت دو زندانی فراری، به شهر حمله کردند درگیر شدند.

 

فیلم‌های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که فلسطینی ها به سمت خودروهای زرهی ارتش اسرائیل  هنگام ورود به شهر مواد آتش‌زا پرتاب می کردند.

 

نیویورک تایمز به نقل از  سخنگوی پلیس اسرائیل نوشت  2 فراری بدون هیچ مقاومتی تسلیم شده‌اند.

 

"فواد کممجی" پدر " أيهم نايف كممجي" به آسوشیتیدپرس گفت که پسرش پس از محاصره خانه‌ای که در آن مخفی شده بوده با او تماس گرفت و گفت که به دلیل "حفظ امنیت صاحبان خانه" تسلیم می‌شود.

 

تشکیلات خودگردان فلسطین که ناحیه کرانه باختری رود اردن را در کنترل دارد و با اسرائیل هماهنگ است، در باره بازداشت این 2 زندانی هنوز اظهار نظری نکرده است.

 

فلسطینیان، اعضای گروه های مبارزی را که زندانی اسرائیل هستند، قهرمانان دولت کرانه باختری رود اردن، غزه و شرق بیت المقدس می‌دانند. اسرائیل این سرزمین ها را پس از جنگ سال 1967 اشغال کرد، اما اسرائیل زندانیان را تروریست می‌داند.

 

 عملیات جستجوی سربازان اسرائیل برای پیدا کردن و بازداشت 6 زندانی فراری فلسطین از زندان "جلبوع" اسرائیل- 9 سپتامبر (18 شهریور)/ عکس رویترز

سازمان ملل و اتحادیه اروپا و آمریکای قبل از ترامپ، سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری را به عنوان خاک اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسند.

 

فلسطین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

6 زندانی فراری زندان جلبوع تونلی در زیر سلول خود کندند و از آن فرار کردند. مقامات اسرائیلی می گویند در مورد هرگونه خطایی که به این زندانیان امکان فرار داده، تحقیق خواهند کرد.

 

فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی در حمایت از مردان فراری از زندان اسرائیل تظاهرات کردند. شهروندان عرب اسرائیلی که اکثراً خود را فلسطینی می د‌انند در حمایت از این افراد تظاهرات کردند و اعتراضات بیشتری برای امروز یکشنبه برنامه ریزی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------