سفارت روسیه: برخلاف آمریکا به "کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی" متعهدیم



سلاح‌های شیمیایی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سفارت روسیه در واشنگتن گفت که روسیه برخلاف آمریکا که ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را تخریب نکرده است، به "کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی" (CWC) متعهد است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا از مسکو خواستار شد تا طی ۱۰ روز به سوالاتی مبنی بر مسمومیت الکسی ناوالنی، چهره مخالف و منقد روسی در کنار ۴۴ کشور دیگر در چارچوب کنوانسیون، پاسخ دهد.

 

سفارت روسیه در فیسبوک نوشت: روسیه به تعهدات خود در چارچوب این کنوانسیون پایبند است. در سال ۲۰۱۷، کشور ما تمام ذخایر ملی مواد شیمیایی جنگی را که توسط  "سازمان منع سلاح‌های شیمیایی" مستند شده بود، حذف کرد. در عوض، آمریکا تنها کشوری است که این ذخایر را حذف نکرده است.

 

نماینده دیپلماتیک روسیه از واشنگتن خواست تا "برنامه تسلیحاتی شیمیایی" خود را نهایی کرده و تعهدات بین‌المللی را در اسرع وقت انجام دهد تا جهان را از استفاده احتمالی از این نوع سلاح در امان نگه دارد.

 

سفارت روسیه ادعاهای سازمان‌های اطلاعاتی روسیه را درخصوص مسمومیت ناوالنی رد کرد.

 

نماینده دیپلماتیک روسیه افزود که به اصطلاح "پرونده ناوالنی" از همان ساعات اولیه همراه با یک کمپین تبلیغاتی تهاجمی از جانب غرب و رسانه‌های وابسته نظریه‌ بی‌اساسی مبنی بر "مسمومیت ناوالنی" منتشر کردند.

 

ناوالنی در تاریخ اوت ۲۰۲۰ در یک پرواز داخلی روسیه مریض شد. پس از درمان اولیه در شهر اومسک سیبری، وی برای درمان بیشتر به برلین منتقل شد. دولت آلمان گفت که پزشکان آثاری از "عامل نوویچوک" را در سیستم بدن او پیدا کرده‌اند. این گمانه زنی‌ها موجب شد تا کشورها و رسانه‌ها با وجود اظهارات ضد و نقیض متعدد، مسکو را مقصر اصلی این داستان بدانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------