آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پرواز بمب‌افکن‌های هسته‌ای روسیه بر فراز بلاروس



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
در بحبوحه تنش‌ بر سر پناهجویان، رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا دو فروند بمب‌افکن هسته‌ای بر فراز آسمان بلاروس به پرواز درآیند. همزمان مهاجران در مرز بلاروس - لهستان برای حرکت به سمت انگلیس و فرار از خشونت‌ سربازان تحت امر الکساندر لوکاشنکو تلاش می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در واکنش به رشد تنش‌ها در مرز، دو بمب‌افکن مافوق صوت تی‌یو-۲۲ام۳ (Tu-۲۲M۳) در حمایت از الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس به "هشدار مبارزه برای پدافند هوایی" پرداختند.

 

وضعیت در مرز بلاروس-لهستان بحرانی است. ویدیوهای منتشر شده حاکی از آن است که سربازان بلاروسی برای ترساندن زنان و کودکانی که نومیدانه تلاش دارند فرار کرده و به سمت انگلیس بروند، تیر هوایی شلیک می‌کنند.

 

دولت‌های غربی، لوکاشنکو را به ترغیب پناهجویانی که عمدتا از خاورمیانه هستند و کشاندن آنها به بلاروس و فرستادنشان به سمت مرز لهستان و ایجاد یک بحران مهاجرتی جدید در اروپا به تلافی تحریم‌هایی که علیه او بابت سرکوب خشونت‌بار معترضان اعمال شده است، متهم می‌کنند.

 

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که "قاچاق انسان تحت حمایت دولت" به راه انداخته است و برای اولین بار از برنامه‌هایی برای ساخت یک دیوار یا نوع دیگری از مانع در مرز شرقی خودش صحبت کرده‌اند.   

 

سفیر پیشین بلاروس در فرانسه و لهستان مدعی است که این پناهجویان از کهنه‌سربازان جنگ عراق و افغانستان هستند که از سوی نیروهای ویژه لوکاشنکو آموزش دیده‌اند.

 

در بحبوحه این بحران مرزی، یک پناهجوی مرد گفت گرچه بریتانیا دیگر عضوی از اتحادیه اروپا نیست اما هدف واقعی نیمی از کسانی است که اکنون قصد فرار دارند. او ریا نووستی روسیه گفت: نیمی از این مردم می‌خواهند به بریتانیا بروند. آنها نمی‌خواهند در آلمان یا لهستان بمانند. حتی یک نفر هم در لهستان نمی‌ماند.

 

در همین حال تصاویری از یک مرد پناهجو که مدعی است گارد مرزی بلاروس او را مورد ضرب و جرح قرار داده است، منتشر شد. او یوسف عطاالله، پناهجویی از سوریه معرفی شده است. براساس این تصاویر، اطراف چشم این مرد جوان آثار کبودی دیده می‌شود و بینی او شکسته است. دو چشم او هم خونریزی کرده‌اند.

 

سفیر پیشین بلاروس با اشاره به تنش ها در مرز بلاروس- لهستان به ای.یو آبزرور گفت: این بحران مهاجرتی از سوی لوکاشنکو برای تزریق مردمی به اراضی اتحادیه اروپا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد و این افراد کسانی هستند که تجربه نظامی دارند و علاوه بر این، آموزش در قلمرو بلاروس دیدند تا اقدامات تروریستی را تحقق بخشند.

 

در همین حال اتحادیه اروپا در مناقشه پناهجویان در حال تنظیم تحریم‌های جدید علیه بلاروس است. علت آن "استفاده ابزاری از پناهجویان" و "قاچاق" آنها به قلمرو این اتحادیه است. احتمال دارد ۳۰ شخص حقیقی و حقوقی در بلاروس هم تحریم شوند.

 

به گفته دیپلمات‌ها در بروکسل، سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) با تصویب بسته جدیدی از تشدید تحریم‌ها علیه بلاروس موافقت کردند. این بسته به خاطر "استفاده ابزاری از مهاجران" و "انتقال قاچاقی" پناهجویان به درون قلمرو اتحادیه اروپا تنظیم شده است.

 

این احتمال هم هست که اتحادیه اروپا بسته تحریمی پنجمی از اقدامات تنبیهی علیه بلاروس را به تصویب برساند. این بسته تحریمی متوجه ۳۰ شرکت هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و دیگر مسئولانی است که از دولت بلاروس در نقل و انتقال قاچاقی مهاجران به سوی غرب اروپا پشتیبانی کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا دیکتاتور بلاروس را متهم می‌کند که به عمد پناهجویان مهاجر را به نواحی مرزی اتحادیه اروپا در لتونی، لیتوانی و لهستان منتقل کرده است. هم‌اکنون هزاران پناهجو در فضای باز و سرمای یخبندان در مرز مشترک بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------