امانوئل ماکرون: می‌خواهم برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم



  امانوئل ماکرون,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که می‌خواهد دوباره در انتخابات شرکت کند، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با روزنامه «لوپاریزین» که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: می‌خواهم برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، اما تنها زمانی قصد خود را اعلام می‌کنم، که مطمئن شوم.

 

ماکرون، آخرین نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است که هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است. او در پاسخ به این روزنامه که آیا قصد دارد نامزد شود، گفت: «بله می‌خواهم. اما زمانی که وضعیت بهداشتی اجازه دهد و من همه چیز را در درون خودم و با توجه به معادلات سیاسی مشخص کنم، تصمیمم را اعلام خواهم کرد.»

 

امانوئل ماکرون که در سال ۲۰۱۷ با وعده اصلاحات در فرانسه و بازگرداندن موقعیت آن به عنوان یک قدرت جهانی به کاخ ریاست جمهوری الیزه وارد شد، گزینه اصلی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور است، اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که پیروزی او قطعی نیست.

 

رئیس جمهور فرانسه برای پیروزی در انتخابات با چالشی از سوی رقیب راست افراطی قدیمی خود، «مارین لوپن» روبروست که در دور دوم انتخابات سال ۲۰۱۷ شکست خورد.

 

آخرین نظرسنجی‌ها از پیشتاز بودن ماکرون در رقابت‌های انتخاباتی حکایت دارد. در این نظرسنجی ماکرون ۲۳ درصد، پکرس و زمور ۱۵ درصد و مارین لوپن ۱۴.۵ درصد رأی بدست آوردند. پیش بینی می‌شود ژان لوک ملانشون، نامزد چپ افراطی نیز ۱۳ درصد آرا را به دست آورد.

 

تنش‌های سیاسی در فرانسه از همان ابتدای سال جدید میلادی ۲۰۲۲ با شروع مبارزات انتخاباتی افزایش یافته است. همچنین درگیری‌ها بین متحدان ماکرون و جناح پکرس بر سر تصمیم به اهتزاز درآوردن پرچم اروپا از طاق پیروزی پاریس و همچنین توقف قانون کووید -۱۹ در پارلمان افزایش یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------